W szczególności do zadań Wydziału należy:
1) organizacja i prowadzenie rachunkowości Urzędu,
2) obsługa finansowo - księgowa Wydziałów,
3) prowadzenie ksiąg rachunkowych w ujęciu syntetycznym i analitycznym,
4) bieżąca kontrola dokumentów zewnętrznych i wewnętrznych stanowiących podstawę do zapłaty pod względem formalno-rachunkowym oraz zgodności z planem i harmonogramem wydatków,
5) bieżąca rejestracja i dekretacja dokumentów stanowiących podstawę zapisów księgowych,
6) terminowe dokonywanie bezgotówkowych płatności zobowiązań Urzędu ,
7) współpraca z bankiem w zakresie otwierania i zamykania rachunków bankowych,
8) odprowadzanie na rachunek budżetu Miasta uzyskanych dochodów budżetowych,
9) sporządzanie miesięcznych harmonogramów zasileń konta wydatków Urzędu,
10) dokonywanie okresowych analiz dochodów i wydatków oraz należności i zobowiązań Urzędu,
11) prowadzenie analitycznych kont księgowych dla Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz nauczycieli emerytów i rencistów oraz depozytów,
12) sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych oraz rocznych sprawozdań finansowych i statystycznych,
13) sporządzanie opisowych sprawozdań z wykonania zadań ujętych w planach budżetowych Urzędu oraz sporządzanie stosownych analiz, zestawień i opracowań dla Skarbnika,
14) tworzenie kalkulacji, projektu i planu finansowo-rzeczowego dla zadań z zakresu administracji rządowej i rozliczanie przyznanych w tym zakresie dotacji,
15) wystawianie faktur VAT oraz rozliczanie podatku VAT dotyczącego Urzędu jako jednostki budżetowej,
16) sporządzanie miesięcznych cząstkowych deklaracji JPK VAT, rejestrów zakupu i sprzedaży dla Urzędu,
17) scentralizowane rozliczanie podatku VAT dotyczącego Miasta z Urzędem Skarbowym oraz sporządzanie miesięcznych zbiorczych deklaracji JPK VAT,
18) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem przekazywania informacji o schematach podatkowych do Krajowej Administracji Skarbowej,
19) naliczanie i wypłata wynagrodzeń,
20) prowadzenie kartotek płacowych dla potrzeb rentowo - emerytalnych oraz sporządzanie zaświadczeń w tym zakresie,
21) sporządzanie imiennych raportów i zbiorczych deklaracji składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i fundusz pracy oraz zgłoszenia i wyrejestrowania osób ubezpieczonych,
22) sporządzanie informacji rocznej o odprowadzonych składkach społecznych i zdrowotnych dla pracowników,
23) naliczanie i potrącanie comiesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz sporządzanie deklaracji do Urzędu Skarbowego,
24) sporządzanie rocznych deklaracji i informacji PIT do Urzędu Skarbowego,
25) naliczanie wypłat z bezosobowego funduszu płac,
26) sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków dla pracowników,
27) rozliczanie delegacji służbowych oraz ryczałtów samochodowych pracowników pod względem rachunkowym,
28) rozliczanie refundacji kosztów poniesionych na wynagrodzenie, nagrody i składki społeczne i zdrowotne bezrobotnych skierowanych z Urzędu Pracy,
29) wypłata finansowych i rzeczowych nagród przyznawanych przez Prezydenta,
30) naliczanie i potrącanie składek na pracownicze plany kapitałowe oraz przekazywanie ich do instytucji finansowej,
31) prowadzenie kasy Urzędu,
32) prowadzenie syntetycznej ewidencji druków ścisłego zarachowania,
33) kontrola kasy Urzędu, druków ścisłego zarachowania w Wydziałach oraz podręcznego magazynu,
34) nadzór nad prowadzeniem ewidencji analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także prowadzenie ewidencji syntetycznej,
35) rozliczanie kosztów inwestycji zakończonych na uzyskane efekty na podstawie informacji uzyskanych od wydziałów merytorycznych,
36) sporządzanie protokołów przyjęcia na stan środków trwałych oraz protokołów przekazania środków trwałych do innych Jednostek,
37) dokonywanie rocznych odpisów amortyzacyjnych,
38) okresowe ustalanie i sprawdzanie w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów, wycenę aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego,
39) prowadzenie egzekucji administracyjnej dotyczącej nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Tczewie,
40) rejestrowanie wpłat dotyczących mandatów karnych oraz egzekucja mandatów niezapłaconych,
41) wypłata stypendiów socjalnych,
42) wydawanie zaświadczeń o zaległościach niepodatkowych,
43) prowadzenie księgowości Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
44) opracowywanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji księgowej,
45) prowadzenie wszelkich innych zadań wynikających z ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, rozporządzeń wykonawczych dotyczących spraw finansowo-księgowych obowiązujących jednostki budżetowe oraz zarządzeń wewnętrznych Prezydenta.
Naczelnik Wydziału / Główny Księgowy
Kasa Urzędu Miejskiego
ul. 30-go Stycznia 1, 83 - 110 Tczew
Godziny otwarcia kasy:
poniedziałek, wtorek, środa: 08.30-14.30
czwartek: 08.30-15.30
piątek: 08.30-13.30
Przerwa w obsłudze kasy od godz. 10.30 do godz. 10.50
Informacja
Bank PeKaO S.A. ul. Gdańska 7 w Tczewie przyjmuje wszelkie wpłaty dotyczące należności Urzędu bez prowizji, a wszystkie oddziały Banku Spółdzielczego przyjmują wpłaty dotyczące opłat za odpady komunalne również bez prowizji. Zachęcamy do dokonywania opłat za pośrednictwem banków!
Numer REGON dla Urzędu Miejskiego 000598500
Numer REGON dla Gminy Miejskie Tczew 191675273
Numer NIP dla Urzędu Miejskiego i Gminy Miejskiej Tczew 593-00-05-678
Obsługę bankową Urzędu Miejskiego w Tczewie wykonuje Bank Pekao SA.
NUMERY KONT URZĘDU MIEJSKIEGO:
PODATKI (podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek od środków transportu, podatek leśny) oraz OPŁATA ZA ODPADY – INDYWIDUALNY NUMER KONTA BANKOWEGO PODATNIKA
OPŁATA SKARBOWA (m.in. opłata za pełnomocnictwo, akty i odpisy aktów USC, opłata za wydanie zaświadczeń)
Nr konta 47 1240 1242 1111 0010 0225 0976
DOCHODY (m.in. opłaty z tyt. dzierżawy, użytkowania wieczystego, sprzedaży mienia, przekształcenia w prawo własności)
Nr konta 20 1240 1242 1111 0010 0225 0686
POZOSTAŁE DOCHODY (m.in. wpłaty z tyt. mandatów, zezwolenia na sprzedaż alkoholu, opłaty za ślub poza USC, opłaty administracyjne)
Nr konta 05 1240 1242 1111 0010 0225 0859
OPŁATA ZA UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH oraz OPŁATA ZA WYDANIE DUPLIKATU KARTY DUŻEJ RODZINY
Nr konta 25 1240 1242 1111 0010 0225 0790
DEPOZYTY (wadia, zabezpieczenia należytego wykonania umów, kaucje gwarancyjne)
Nr konta 68 1240 1242 1111 0010 0225 0598
ZWROTY NIENALEŻNIE POBRANYCH ŚWIADCZEŃ Z POMOCY SPOŁECZNEJ
Nr konta 92 1240 5400 1111 0010 5521 3360
WYDATKI
Nr konta 23 1240 1242 1111 0010 0225 0341
ZAKŁADOWY FUNDUSZ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH
Nr konta 08 1240 1242 1111 0010 0225 0514
ZFŚS EMERYTÓW I RENCISTÓW OŚWIATY (m.in. spłaty pożyczek mieszkaniowych)
Nr konta 75 1240 1242 1111 0010 4284 0801
WPŁATY NALEŻNYCH GMINIE DOCHODÓW POBIERANYCH PRZEZ URZĘDY SKARBOWE
Nr konta 63 1240 1242 1111 0010 0224 9912
Dokumenty związane z działalnością Rady Miejskiej
Data wytworzenia dokumentu:
31.03.2025 r.
Dokument wytworzony przez:
Wydział Budżetu Urzędu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Milena Daszkiewicz – Naczelnik Wydziału Budżetu Urzędu
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
01 marca 2008 21:27
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Administrator
Ilość wyświetleń:
24662
03 stycznia 2024 13:35 (
Dorota Prokopowicz) - Aktualizacja danych stanowiska: Naczelnik Wydziału / Główny Księgowy .
02 sierpnia 2021 07:55 (
Dorota Prokopowicz) - Usunięcie stanowiska: Naczelnik Wydziału - Główny Księgowy.
02 sierpnia 2021 07:55 (
Dorota Prokopowicz) - Dodanie stanowiska: Naczelnik Wydziału Budżetu Urzędu – Główny Księgowy Urzędu .
01 września 2014 13:15 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
12 czerwca 2014 13:19 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
12 czerwca 2014 13:19 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
12 czerwca 2014 13:15 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
18 kwietnia 2008 08:54 (
Administrator) - Zmiana danych jednostki.