Podatek leśny od osób prawnych

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty i informacje :

1)      Deklaracja na podatek leśny wraz z załącznikami na obowiązujących wzorach formularzy
Inne dokumenty w zależności od stanu  faktycznego,  np.  składający  deklarację  po  raz  pierwszy  powinni złożyć ( w zależności od okoliczności ):

·         kopię aktu notarialnego,

·         kopię postanowienia sądu,

·         nr KRS,

·         nr PKD – dla działalności dominującej,

·         pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji sporządzone na wzorze określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów, zgodnie z wymogami ustawy - Ordynacja podatkowa,

·         kopię statutu,

·         kopię umowy dzierżawy, użyczenia lub najmu, jeżeli zostały zawarte z innym podmiotem niż Gmina Miejska Tczew,

·         inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie.

Miejsce złożenia dokumentów

Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:

Urząd Miejski w Tczewie

Wydział Budżetu i Podatków

     ul. 30-go Stycznia 1

     83-110 Tczew

    

    w dniach i godzinach:

·   poniedziałek, wtorek, środa – w godz. 7 30   – 15 30

·    czwartek                               – w godz. 7 30  – 16 30

·   piątek                                    – w godz. 7 30  – 14 30

 

Komórka odpowiedzialna:

Wydział Budżetu i Podatków

pokój nr 15 (na parterze)

tel. 58 / 77-59-398    

Opłaty

Opłaty/opłata skarbowa:

     Nie pobiera się.

Termin i sposób załatwienia

Termin załatwienia sprawy: 

     Niezwłocznie  - w przypadku niestwierdzenia błędów w deklaracji.

W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - przy  zachowaniu terminów      wynikających z ustawy – Ordynacja podatkowa.

 

Sposób załatwienia sprawy:

     Rejestracja deklaracji na podatek leśny w systemie lub wszczęcie postępowania wyjaśniającego.  

Podstawa prawna

Podstawa prawna: 

1)        Ustawa z  dnia 30 października 2002 r. o podatku  leśnym; 

2)        Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;

3)    Komunikat Prezesa GUS z dnia 18 października 2024 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2024 r.;

4)     Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz.U.2019 z dnia 17.06.2019r.poz.1126).

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy:

     Nie dotyczy.   

Inne informacje

Inne informacje:

1)      Terminy składania deklaracji na podatek leśny:

Do dnia 15 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł po tym dniu lub zaistniało inne zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania   -  w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w zakresie podatku leśnego lub od dnia zaistnienia innego zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku leśnego.

Obowiązek składania deklaracji na podatek leśny dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg na podstawie przepisów ustawy o podatku leśnym.

 

2)      Płatności:

Obliczony w deklaracji podatek leśny wpłaca się - bez wezwania - w ratach  proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego,  w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego, na indywidualny numer rachunku bankowego.

 

3)      Informowanie o zmianach:

Podatnik zobowiązany jest skorygować deklarację na podatek leśny w terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku podatkowym oraz w zależności od stanu prawnego, dołączyć dokument potwierdzający to zdarzenie.

 

4)      Współwłasność / współposiadanie osób prawnych i osób fizycznych:

Jeżeli  las stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek, nieposiadających osobowości prawnej - osoby fizyczne składają deklarację na podatek leśny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.

 

Wzory deklaracji:

  Deklaracje na podatek leśny wraz z załącznikami dostępne są:  

·               na stronie internetowej  www.bip.tczew.pl w zakładce:

           Menu przedmiotowe - Prawo lokalne – Deklaracje podatkowe DN-1, DR-1 i DL-1

            -  Formularze aktywne –  Załączniki;

          lub

          Menu przedmiotowe - Wykaz spraw - Podatek leśny od osób prawnych

          Załączniki (formularze nieaktywne);

·               w  Wydziale Budżetu i Podatków - pokój nr 15 ;

·               na stojaku przy Biurze Obsługi Klienta – na parterze.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 30.01.2025 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Budżetu i Podatków
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Danuta Orlikowska – Naczelnik Wydziału Budżetu i Podatków
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 grudnia 2009 13:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Przyłucka
Ilość wyświetleń: 5485
30 stycznia 2025 13:15 (Marta Lipkowska) - Aktualizacja danych załącznika.
30 stycznia 2025 13:15 (Marta Lipkowska) - Aktualizacja danych załącznika.
30 stycznia 2025 13:15 (Marta Lipkowska) - Dodanie załącznika.