Wymagane dokumenty i informacje :
1) Deklaracja na podatek leśny wraz z załącznikami na obowiązujących wzorach formularzy
Inne dokumenty w zależności od stanu faktycznego, np. składający deklarację po raz pierwszy powinni złożyć ( w zależności od okoliczności ):
· kopię aktu notarialnego,
· kopię postanowienia sądu,
· nr KRS,
· nr PKD – dla działalności dominującej,
· pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji sporządzone na wzorze określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów, zgodnie z wymogami ustawy - Ordynacja podatkowa,
· kopię statutu,
· kopię umowy dzierżawy, użyczenia lub najmu, jeżeli zostały zawarte z innym podmiotem niż Gmina Miejska Tczew,
· inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie.
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Miejski w Tczewie
Wydział Budżetu i Podatków
ul. 30-go Stycznia 1
83-110 Tczew
w dniach i godzinach:
· poniedziałek, wtorek, środa – w godz. 7 30 – 15 30
· czwartek – w godz. 7 30 – 16 30
· piątek – w godz. 7 30 – 14 30
Komórka odpowiedzialna:
Wydział Budżetu i Podatków
pokój nr 15 (na parterze)
tel. 58 / 77-59-398
Opłaty/opłata skarbowa:
Nie pobiera się.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie - w przypadku niestwierdzenia błędów w deklaracji.
W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - przy zachowaniu terminów wynikających z ustawy – Ordynacja podatkowa.
Sposób załatwienia sprawy:
Rejestracja deklaracji na podatek leśny w systemie lub wszczęcie postępowania wyjaśniającego.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym;
2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
3) Komunikat Prezesa GUS z dnia 18 października 2024 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2024 r.;
4) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz.U.2019 z dnia 17.06.2019r.poz.1126).
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
Inne informacje:
1) Terminy składania deklaracji na podatek leśny:
Do dnia 15 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł po tym dniu lub zaistniało inne zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania - w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w zakresie podatku leśnego lub od dnia zaistnienia innego zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku leśnego.
Obowiązek składania deklaracji na podatek leśny dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg na podstawie przepisów ustawy o podatku leśnym.
2) Płatności:
Obliczony w deklaracji podatek leśny wpłaca się - bez wezwania - w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego, na indywidualny numer rachunku bankowego.
3) Informowanie o zmianach:
Podatnik zobowiązany jest skorygować deklarację na podatek leśny w terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku podatkowym oraz w zależności od stanu prawnego, dołączyć dokument potwierdzający to zdarzenie.
4) Współwłasność / współposiadanie osób prawnych i osób fizycznych:
Jeżeli las stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek, nieposiadających osobowości prawnej - osoby fizyczne składają deklarację na podatek leśny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.
Wzory deklaracji:
Deklaracje na podatek leśny wraz z załącznikami dostępne są:
· na stronie internetowej www.bip.tczew.pl w zakładce:
Menu przedmiotowe - Prawo lokalne – Deklaracje podatkowe DN-1, DR-1 i DL-1
- Formularze aktywne – Załączniki;
lub
Menu przedmiotowe - Wykaz spraw - Podatek leśny od osób prawnych
Załączniki (formularze nieaktywne);
· w Wydziale Budżetu i Podatków - pokój nr 15 ;
· na stojaku przy Biurze Obsługi Klienta – na parterze.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie