Wymagane dokumenty:
1.Informacja o gruntach dotycząca podatku rolnego,
2.Kserokopie odpowiednich dokumentów (w zależności od posiadanej nieruchomości):
Ø aktu notarialnego,
Ø wypisu z księgi wieczystej,
Ø postanowienia sądu,
Ø umowy dzierżawy,
Ø umowy najmu,
Ø umowy sprzedaży,
Ø pełnomocnictwa,
Ø inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie.
3.W przypadku budynków nowo wybudowanych kserokopie:
Ø pozwolenia na budowę,
Ø zaświadczenia (zawiadomienia) o oddaniu budynku do użytkowania,
Ø z projektu budowlanego:
· pierwszej strony projektu (z informacją przez kogo został sporządzony),
· opisu technicznego budynku,
· rzutu kondygnacji wraz z ich powierzchniami (jeśli są określone),
· elewacji zewnętrznej budynku (frontowa).
Miejsce załatwienia sprawy/ adres korespondencyjny :
Urząd Miejski w Tczewie
Wydział Budżetu i Podatków
budynek przy ul. 30-go Stycznia 1, 83 – 110 Tczew
poniedziałek, wtorek, środa – w godz. 7 30 – 15 30
czwartek – w godz. 7 30 – 16 30
piątek – w godz. 7 30 – 14 30
Komórka odpowiedzialna: Wydział Budżetu i Podatków
– podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny od osób fizycznych :
PARTER: pokój nr 13 (tel. 58/77-59-328), nr 14 (tel.58/77-59-334, 58/77-59-402) i nr 15
(tel.58/ 77-59-374, 58/77-59-398)
Płatności:
Od dnia 01 stycznia 2021r. podatek jest płatny na Indywidualne Konto Bankowe wskazane w decyzji ustalającej wysokość tego podatku lub w kasie Urzędu Miejskiego w Tczewie .
Opłata skarbowa
brak
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji ustalającej bądź korygującej wysokość podatku - w terminie do 1 miesiąca (w sprawach wymagających dodatkowego postępowania do 2 miesięcy) od dnia wszczęcia postępowania.
Sposób załatwienia sprawy : Decyzja ustalająca bądź korygująca wysokość podatku.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
3. Komunikat Prezesa GUS z dnia 18 października 2024r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2025.
4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny (Dz.U.2019 z dnia 14.06.2019r.poz.1105).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji. W przypadku wniesienia odwołania nie pobiera się opłaty skarbowej.
Inne informacje:
O wszelkich zmianach w ciągu roku podatkowego (wartość budowli, powierzchnia, sposób wykorzystywania, zmiana właściciela, adres zamieszkania) oraz o powstaniu albo wygaśnięciu obowiązku podatkowego należy powiadomić tutejszy organ podatkowy w ciągu 14 dni od zaistnienia okoliczności na formularzu według ustalonego wzoru (załącznik nr 1,2,3 i 4 do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny - Dz.U.2019 z dnia 14.06.2019r. poz.1105).
Druki:
Formularz informacji o gruntach jest dostępny w Wydziale Budżetu i Podatków – pokoje nr 13, 14 i 15 i w Biurze Obsługi Klienta – na parterze oraz na stronie internetowej www.bip.tczew.pl w części dotyczącej Wydziału Budżetu i Podatków.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie