Wymagane dokumenty:
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Miejski Wydział Spraw Obywatelskich 83-110 Tczew ul. 30-go Stycznia 1
tel. 58 77-59-304/404
Komórka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich Tczew ul. 30-go Stycznia 1 pokój nr 6
Opłaty/opłata skarbowa:
Opłata za wydanie decyzji od każdej osoby wynosi 10 zł płatne w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie Bank Pekso S.A Nr 47124012421111001002250976 z adnotacją „opłata skarbowa”.
Termin załatwienia sprawy:
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie, strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy.
Sposób załatwienia sprawy:
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego mającego na celu ustalenie aktualnego miejsca pobytu osoby wymeldowywanej oraz okoliczności opuszczenia lokalu. Dla strony nieobecnej w sprawie, zgodnie z art. 34 k.p.a. ustanawia się przedstawiciela ustawowego. Organ gminy właściwy ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje osoba zameldowana, wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Wojewody Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Inne informacje:
Brak
Druki:
Brak
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie