W szczególności do zadań Wydziału należy:
1. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności:
1) wprowadzanie danych do rejestru PESEL,
2) nadawanie i zmiana numeru PESEL,
3) prowadzenie rejestru mieszkańców,
4) wykonywanie czynności wynikających z obowiązku meldunkowego, tj.:
a) zameldowania na pobyt stały i czasowy obywateli polskich i cudzoziemców,
b) wymeldowania z pobytu stałego i czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
c) zgłoszenia wyjazdu za granicę i powrotu z zagranicy,
d) wydawania decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych oraz prowadzenia postępowań wyjaśniających,
5) udostępnianie danych z rejestru PESEL oraz rejestru mieszkańców,
6) wprowadzanie danych do Rejestru Zastrzeżeń Numerów PESEL.
2. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
2) wydawanie dowodu osobistego uprawnionej do tego osobie,
3) aktywacja, zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodów,
4) przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
5) unieważnianie dowodu osobistego,
6) wprowadzanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych,
7) przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
8) udostępnianie danych z rejestru dowodów osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
9) przyjmowanie zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych,
10) obsługa mobilna dowodów osobistych (w miejscu pobytu osoby), w tym przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodu osobistego.
3. Wykonywanie zadań wynikających z Kodeksu Wyborczego:
1) prowadzenie i aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców,
2) przygotowywanie spisu wyborców w celu przeprowadzenia wyborów i referendów,
3) wydawanie decyzji o wpisaniu wyborcy do Centralnego Rejestru Wyborców lub o jego wykreśleniu oraz prowadzenie postępowań wyjaśniających w tym zakresie,
4) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym – Delegaturą w Gdańsku.
4. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów innych ustaw, w tym:
1) wprowadzanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych,
2) wprowadzenie danych do Rejestru Obywateli Ukrainy, w tym:
a) nadawanie numeru PESEL oraz statusu UKR,
b) zakładanie profilu zaufanego dla obywateli Ukrainy ujętych w tym rejestrze,
c) aktualizacja danych zgromadzonych w tym rejestrze,
3) sporządzanie dla instytucji oświatowych wykazów dotyczących dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi szkolnemu.
Wydział Spraw Obywatelskich przyjmuje interesantów:
w poniedziałki, wtorki, środy w godzinach od 7.30 do 15.00,
w czwartki w godzinach od 7.30 do 16.00,
w piątki w godzinach od 7.30 do 14.00.
Data wytworzenia dokumentu:
31.03.2025 r.
Dokument wytworzony przez:
Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Joanna Gawrońska - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
18 kwietnia 2008 08:56
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Administrator
Ilość wyświetleń:
93850
21 lipca 2014 09:18 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
30 października 2012 13:52 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
30 października 2012 13:50 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
18 kwietnia 2008 08:56 (
Administrator) - Zmiana danych jednostki.