Wymagane dokumenty:
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Miejski Wydział Spraw Obywatelskich 83-110 Tczew ul. 30-go Stycznia 1
tel. 58 77-59-303/403
Komórka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich Tczew ul. 30-go Stycznia 1 pokój nr 6
Opłaty/opłata skarbowa:
Brak
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Sposób załatwienia sprawy:
Posiadacz dowodu osobistego w przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego zgłasza ten fakt:
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych albo posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobisetgo dokonuje jeden z rodziców, opiekun lub kurator.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik, składając pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010 roku o dowodach osobistych.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 grudnia 2023 roku w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
Tryb odwoławczy:
Brak
Inne informacje:
Unieważnienie dowodu osobistego na skutek zgłoszenia utraty dowodu osobistego skutkuje natychmiastowym zastrzeżeniem numeru PESEL.
Posiadacz dowodu osobistego zgłoszonego jako utracony w przypadku jego odnalezienia jest obowiązany niezwłocznie przekazać go organowi dowolnej gminy lub konsulowi Rzeczypospolitej Polskiej ( dotyczy osób przebywjących poza granicami kraju).
Druki:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie