Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz “Zgłoszenie pobytu czasowego” z potwierdzeniem pobytu w lokalu,dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
- Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpićzameldowanie (np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,
orzeczenie sądu).
- Cudzoziemiec przedstawia: wizę, a w przypadku gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawieumowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo cudzoziemiec
przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie art.108 ust.1 pkt 2 lub art.206ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2013r. o cudzoziemcach lub na podstawie umieszczonego
w dokumencie podróży odciskustempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobytrezydenta długoterminowego Unii Europejskiej – dokument podróży, tymczasowe
zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę pobytu, dokument „zgoda na pobyttolerowany” albo zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt
rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcyw Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej,
zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
- Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelemPaństwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony
Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem KonfederacjiSzwajcarskiej przedstawia: ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego
jego tożsamość i obywatelstwo.
- Członek rodziny cudzoziemca, niebędący obywatelem państwa członkowskiego UniiEuropejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA)-strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelemKonfederacji Szwajcarskiej przedstawia: ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego
pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu członka rodzinyobywatela Unii Europejskiej, a gdy brak takiej możliwości – przedstawia inny dokument
potwierdzający, że jest on członkiem rodziny obywatela Unii Europejskiej.
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Miejski Wydział Spraw Obywatelskich 83-110 Tczew ul. 30-go Stycznia 1
tel. 58 77-59-304/404
Komórka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich Tczew ul. 30-go Stycznia 1 pokój nr 6
Opłaty/opłata skarbowa:
Opłata za wydanie zaświadczenia wynosi 17 zł płatne w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie Bank Pekao S.A. Nr 47124012421111001002250976 z adnotacją „ opłata skarbowa”.
Zwolnienia z opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2006 roku o opłacie skarbowej. Opłata od pełnomocnictwa - 17 zł. (zwolnieni od opłaty są: małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo).
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Sposób załatwienia sprawy:
Cudzoziemiec osobiście dokonuje zameldowania na pobyt czasowy:
1. w formie pisemnej na formularzu –„Zgłoszenie pobytu czasowego” w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje.
2. w formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru – przez platformę e-PUAP.
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca
1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego, po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun
prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Tryb odwoławczy:
Brak
Inne informacje:
Zameldowanie na pobyt czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
Organ gminy dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
Druki:
- Formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego”
- Wzór pełnomocnictwa
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie