Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych - wydanie zaświadczenia

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wpis składa się na formularzu RKZ-1, wyłącznie drogą elektroniczną  za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
  2. Obligatoryjne wymogi dla lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy:

Do wniosku należy dołączyć:

a)      dla żłobka:

-        decyzja Komendanta Miejskiej Państwowej Straży  Pożarnej potwierdzająca spełnienie wymagań przeciwpożarowych;

-        decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzająca spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc  w żłobku;

b)      dla klubu dziecięcego:

-        decyzja Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej potwierdzająca spełnienie wymagań przeciwpożarowych;

-        pozytywna opinia Prezydenta Miasta Tczew, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym.

  1. Dokumentacja  w sprawie przekazywana  jest wyłącznie w formie elektronicznej  za pomocą systemu teleinformatycznego na portalu http://empatia.mpips.gov.pl/
  2. Wniosek oraz dołączone dokumenty opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

 

Do wniosku RKZ-1 należy dołączyć:

-   dokumenty określone wyżej jako wymogi odpowiednio dla żłobka i klubu dziecięcego,

-   dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru.

 

W celu sprawdzenia zgodności danych Prezydent Miasta przed dokonaniem wpisu może dokonać wizytacji lokalu, w którym ma być sprawowana opieka nad dziećmi oraz żądać:

-   odpisu z odpowiedniego rejestru,

-   dokumentu potwierdzającego tożsamość,

-   dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy,

-   zaświadczenia o niekaralności. 

Miejsce złożenia dokumentów

Miejsce załatwienia sprawy/ adres korespondencyjny :

Urząd Miejski w Tczewie, ul. 30-go Stycznia 1, 83-110 Tczew

Komórka odpowiedzialna

Wydział Edukacji, pokój nr 8, tel. (58) 77 59 395

Opłaty

Opłaty/ opłata skarbowa: za wpis żłobka oraz klubu dziecięcego do rejestru - 50 zł

Wpłat z tytułu opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywać można w Kasie Urzędu Miejskiego w Tczewie ul. 30 Stycznia 1, 83-110 Tczew  lub przelewem na rachunek bankowy:

Gmina Miejska Tczew - Urząd Miejski w Tczewie

Pl. Piłsudskiego 1

83-110 Tczew

 

Bank Pekao S.A.

Nr Konta: 05 1240 1242 1111 0010 0225 0859

Tytułem: opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

 

Dokonanie zmian oraz wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych nie podlega opłacie.

Termin i sposób załatwienia

Termin załatwienia sprawy: 

dokonanie wpisu  do rejestru  następuje w ciągu 7 dni od przekazania do Urzędu za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia kompletu dokumentów.

W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu do rejestru zostanie wydana decyzja administracyjna o odmowie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.

Zmian w rejestrze  dokonuje się w ciągu 7 dni od dostarczenia do Urzędu informacji o zmianie danych zawartych w rejestrze.

Wydanie decyzji o wykreśleniu z rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w terminie wynikającym z kodeksu postępowania administracyjnego. 

Sposób załatwienia sprawy:

1)      Prezydent Miasta Tczewa  dokonuje wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wydaje zaświadczenie zawierające następujące dane:

-        nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;

-        datę i numer wpisu do rejestru;

-        formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;

-        nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

-        miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego

2)      Prezydent Miasta Tczewa odmawia wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych w drodze decyzji administracyjnej w przypadku, gdy:

-        podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

-        wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;

-        w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzje o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

 

Dokonywanie zmian w Rejestrze:

W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze wniosek o zmianę lub aktualizację składa się na formularzu RKZ-2 wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia  w terminie:

a)   14 dni od dnia zaistnienia zmian w przypadku:

-        nazwy lub imienia i nazwiska oraz siedziby lub adresu podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

-        numeru NIP podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

-        miejsca prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

-        informacji o zawieszeniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

-        liczby miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;

-        informacji, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;

Po dokonaniu zmian w rejestrze organ wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie uwzględniające te zmiany.

b)      3 dni od dnia zaistnienia zmian w przypadku:

-        informacji o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;

-        adresu poczty elektronicznej i numeru telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;

-        liczby dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;

-        wysokości opłat w żłobku lub klubie dziecięcym;

Aktualizacja danych nie wymaga wydania podmiotowi zaświadczenia.

c)     5 dni roboczych liczonych od pierwszego dnia danego miesiąca, według stanu na ostatni dzień poprzedzającego miesiąca - w przypadku:

-        danych dotyczących dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego;

-        danych dotyczących rodziców dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego;

-        numeru rachunku bankowego podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

-        informacji o dofinansowaniu miejsc opieki ze środków publicznych.

Aktualizacja danych nie wymaga wydania podmiotowi zaświadczenia.

 

Wykreślenie z Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w drodze decyzji administracyjnej w  przypadku:

złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie na formularzu RKZ-3, wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia;

-        nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

-        przekazania we wniosku o wpis do rejestru oraz dołączonych do niego wymaganych dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;

-        wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;

-        uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

 

Podstawa prawna

Podstawa prawna:

1)      Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U.  z 2024 r. poz. 338 z późn. zm.)

2)      Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U.  z 2019 r/. poz. 72)

3)      Uchwała Nr VIII/54/2011 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy:  

w przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru kub o wykreśleniu  z Rejestru żłobków i klubów dziecięcych stronie przysługuje prawo odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  w Gdańsku za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tczewa. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji

Inne informacje

Inne informacje: nie dotyczy

Druki:  nie dotyczy 

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 24.04.2025
Dokument wytworzony przez: Wydział Edukacji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Sylwia Olek - Naczelnik Wydziału Edukacji
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 czerwca 2012 15:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Przyłucka
Ilość wyświetleń: 6580
29 kwietnia 2025 10:07 (Andżelika Mazurowska) - Aktualizacja danych sprawy.
29 kwietnia 2025 10:06 (Andżelika Mazurowska) - Dodanie załącznika.
29 kwietnia 2025 10:05 (Andżelika Mazurowska) - Usunięcie załącznika.