Wymagane dokumenty:
Do wniosku należy dołączyć:
a) dla żłobka:
- decyzja Komendanta Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej potwierdzająca spełnienie wymagań przeciwpożarowych;
- decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzająca spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku;
b) dla klubu dziecięcego:
- decyzja Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej potwierdzająca spełnienie wymagań przeciwpożarowych;
- pozytywna opinia Prezydenta Miasta Tczew, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym.
Do wniosku RKZ-1 należy dołączyć:
- dokumenty określone wyżej jako wymogi odpowiednio dla żłobka i klubu dziecięcego,
- dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru.
W celu sprawdzenia zgodności danych Prezydent Miasta przed dokonaniem wpisu może dokonać wizytacji lokalu, w którym ma być sprawowana opieka nad dziećmi oraz żądać:
- odpisu z odpowiedniego rejestru,
- dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy,
- zaświadczenia o niekaralności.
Miejsce załatwienia sprawy/ adres korespondencyjny :
Urząd Miejski w Tczewie, ul. 30-go Stycznia 1, 83-110 Tczew
Komórka odpowiedzialna
Wydział Edukacji, pokój nr 8, tel. (58) 77 59 395
Opłaty/ opłata skarbowa: za wpis żłobka oraz klubu dziecięcego do rejestru - 50 zł
Wpłat z tytułu opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywać można w Kasie Urzędu Miejskiego w Tczewie ul. 30 Stycznia 1, 83-110 Tczew lub przelewem na rachunek bankowy:
Gmina Miejska Tczew - Urząd Miejski w Tczewie
Pl. Piłsudskiego 1
83-110 Tczew
Bank Pekao S.A.
Nr Konta: 05 1240 1242 1111 0010 0225 0859
Tytułem: opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Dokonanie zmian oraz wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych nie podlega opłacie.
Termin załatwienia sprawy:
dokonanie wpisu do rejestru następuje w ciągu 7 dni od przekazania do Urzędu za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia kompletu dokumentów.
W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu do rejestru zostanie wydana decyzja administracyjna o odmowie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.
Zmian w rejestrze dokonuje się w ciągu 7 dni od dostarczenia do Urzędu informacji o zmianie danych zawartych w rejestrze.
Wydanie decyzji o wykreśleniu z rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w terminie wynikającym z kodeksu postępowania administracyjnego.
Sposób załatwienia sprawy:
1) Prezydent Miasta Tczewa dokonuje wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wydaje zaświadczenie zawierające następujące dane:
- nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
- datę i numer wpisu do rejestru;
- formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
- nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego
2) Prezydent Miasta Tczewa odmawia wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych w drodze decyzji administracyjnej w przypadku, gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzje o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
Dokonywanie zmian w Rejestrze:
W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze wniosek o zmianę lub aktualizację składa się na formularzu RKZ-2 wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia w terminie:
a) 14 dni od dnia zaistnienia zmian w przypadku:
- nazwy lub imienia i nazwiska oraz siedziby lub adresu podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- numeru NIP podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsca prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- informacji o zawieszeniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczby miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;
- informacji, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
Po dokonaniu zmian w rejestrze organ wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie uwzględniające te zmiany.
b) 3 dni od dnia zaistnienia zmian w przypadku:
- informacji o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
- adresu poczty elektronicznej i numeru telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczby dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;
- wysokości opłat w żłobku lub klubie dziecięcym;
Aktualizacja danych nie wymaga wydania podmiotowi zaświadczenia.
c) 5 dni roboczych liczonych od pierwszego dnia danego miesiąca, według stanu na ostatni dzień poprzedzającego miesiąca - w przypadku:
- danych dotyczących dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego;
- danych dotyczących rodziców dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego;
- numeru rachunku bankowego podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- informacji o dofinansowaniu miejsc opieki ze środków publicznych.
Aktualizacja danych nie wymaga wydania podmiotowi zaświadczenia.
Wykreślenie z Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w drodze decyzji administracyjnej w przypadku:
złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie na formularzu RKZ-3, wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku o wpis do rejestru oraz dołączonych do niego wymaganych dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
- wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2024 r. poz. 338 z późn. zm.)
2) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2019 r/. poz. 72)
3) Uchwała Nr VIII/54/2011 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Tryb odwoławczy:
w przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru kub o wykreśleniu z Rejestru żłobków i klubów dziecięcych stronie przysługuje prawo odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tczewa. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji
Inne informacje: nie dotyczy
Druki: nie dotyczy
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie