Przyznawanie dodatków mieszkaniowych

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

 

Wymagane dokumenty:

  1. wypełniony wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego i potwierdzony przez zarządcę budynku;
  2. deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego;
  3. wypełniona informacja i potwierdzona przez zarządcę budynku (informację wypełniają tylko te osoby, które zajmują lokal inny niż wchodzący w skład zasobu gminy – mieszkania komunalne);
  4. tytuł prawny do lokalu – do wglądu (decyzja, umowa, akt notarialny);
  5. dokumenty potwierdzające łączną kwotę wydatków na mieszkanie za miesiąc poprzedzający miesiąc, w którym składany jest wniosek (aneks opłat, faktura i dowód wpłaty za wodę, wywóz nieczystości stałych, szambo itp.);
  6. zaświadczenie o dochodach (przychód pomniejszony o koszty uzyskania przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenia społeczne niezaliczane do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne);
  7. w przypadku emerytów i rencistów – decyzja emerytury lub renty;
  8. dowód osobisty.

Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć osobiście w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Tczewie (parter  pokój nr 4).

 

Miejsce złożenia dokumentów

 

Miejsce załatwienia sprawy/ adres korespondencyjny :

 

Urząd Miejski w Tczewie ul. 30-go Stycznia 1

 

Komórka odpowiedzialna

 

Wydział Spraw Społecznych – parter pokój nr 4, tel. 58 77-59-325, 58 77-59-425,58 77-59-427

 

 

Opłaty

 

Opłaty/ opłata skarbowa:  Nie dotyczy

 

Termin i sposób załatwienia

Termin załatwienia sprawy:  W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku.

 

Sposób załatwienia sprawy: Dodatek mieszkaniowy przyznaje się w formie decyzji administracyjnej.

Podstawa prawna

 

Podstawa prawna:

 

Ustawa z dnia 21.06.2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r.  poz. 2021); Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26.04.2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz. U. poz. 589).

 

Tryb odwoławczy

 

Tryb odwoławczy:

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem tut. organuw terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 

Inne informacje

 

Inne informacje:  Nie dotyczy

 

Druki:

 

  1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
  2. Deklaracja o dochodach
  3. Informacja (dotyczy wnioskodawców zajmujących lokale mieszkalne niewchodzące    w skład mieszkaniowego zasobu gminy)
  4. Zaświadczenie o dochodach (dotyczy osób zatrudnionych)
  5. Oświadczenie (dotyczy wnioskodawców nieposiadających centralnego ogrzewania, centralnej ciepłej wody lub gazu przewodowego)
  6. Klauzula informacyjna

 

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 12.01.2023 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Spraw Społecznych
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Iwona Bylicka - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 czerwca 2021 13:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Przyłucka-Śmietanka
Ilość wyświetleń: 2756
04 października 2024 10:13 (Iwona Świeczkowska) - Dodanie załącznika.
04 października 2024 10:12 (Iwona Świeczkowska) - Usunięcie załącznika.
04 października 2024 10:12 (Iwona Świeczkowska) - Aktualizacja danych sprawy.