W szczególności do zadań Wydziału należy:
1. W zakresie polityki mieszkaniowej:
1) prowadzenie spraw związanych z realizacją wyroków sądowych orzekających eksmisję do lokali zamiennych, pomieszczeń tymczasowych oraz w ramach najmu socjalnego,
2) przyjmowanie wniosków i obsługa spraw związanych z wypłatą odszkodowań za niedostarczenie lokali w ramach najmu socjalnego oraz pomieszczeń tymczasowych,
3) sporządzanie i przyjmowanie zestawień, informacji związanych z gospodarką mieszkaniową,
4) współpraca z Tczewskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w zakresie spraw związanych z realizacją polityki mieszkaniowej,
5) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkań.
2. Podejmowanie działań i realizowanie zadań wynikających z ustawy o repatriacji.
3. W zakresie ochrony zdrowia:
1) współdziałanie z placówkami służby zdrowia, z instytucjami i organizacjami prowadzącymi działalność związaną z ochroną zdrowia ludności, w tym w zakresie zachowania bezpieczeństwa sanitarnego Miasta,
2) tworzenie programów zdrowotnych oraz innych programów w zakresie lokalnej polityki zdrowotnej Miasta.
4. W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi oraz narkomanii: realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,
w tym:
1) obsługa administracyjno – biurowa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
2) realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,
3) współpraca i wspieranie stowarzyszeń i instytucji działających na rzecz profilaktyki, zapobiegania i zwalczania uzależnień,
4) kontrola nad zgodnym z umową wykorzystaniem dotacji przyznanych na realizację zadań własnych Miasta przez organizacje pozarządowe.
5. W zakresie sprawowania nadzoru nad imprezami: przyjmowanie wniosków i obsługa spraw związanych z wydawaniem decyzji zezwalających na przeprowadzenie imprez masowych.
6. W zakresie przyznawania dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych:
1) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i dodatku energetycznego oraz wydawanie decyzji w tym zakresie,
2) sporządzanie wykazów naliczonych dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych w celu wykonywania przelewów bankowych lub dokonania wypłat z kasy.
7. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
1) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i realizacją programu współpracy pomiędzy Miastem, a organizacjami pozarządowymi w zakresie odpowiadającym działaniom Miasta,
2) prowadzenie spraw związanych z obsługą Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
3) prowadzenie ewidencji organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta oraz strony internetowej www.organizacje.tczew.pl, dedykowanej organizacjom pozarządowym,
4) prowadzenie spraw związanych z trybem udzielania dotacji na realizację zadań własnych Miasta,
5) kontrola nad zgodnym z umową wykorzystaniem środków i rozliczanie dotacji przyznanych na realizację zadań własnych Miasta przez organizacje pozarządowe,
6) organizacja spotkań organizacji z przedstawicielami Urzędu.
8. W zakresie przyznawania Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny i Tczewskiej Karty Rodziny Wielodzietnej:
1) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Karty Dużej Rodziny zgodnie z ustawą o Karcie Dużej Rodziny,
2) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Tczewskiej Karty Rodziny Wielodzietnej zgodnie obowiązująca uchwałą Rady.
9. W zakresie pozostałych spraw społecznych i współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Środowiskowym Domem Samopomocy:
1) przekazywanie sprawozdań, programów oraz projektów uchwał na sesję Rady oraz zarządzeń Prezydenta,
2) współpraca w zakresie spraw związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na realizacji zadań w obszarze pomocy społecznej,
3) współpraca w zakresie realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych
w Mieście oraz sporządzania Oceny Zasobów Pomocy Społecznej,
4) realizacja zadań zleconych i programów z zakresu polityki społecznej.
Data wytworzenia dokumentu:
31.03.2025 r.
Dokument wytworzony przez:
Wydział Spraw Społecznych
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Iwona Bylicka - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
18 kwietnia 2008 08:56
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Administrator
Ilość wyświetleń:
38027
04 września 2025 11:27 (
Dorota Prokopowicz) - Dodanie stanowiska: Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych.
04 września 2025 11:27 (
Dorota Prokopowicz) - Usunięcie stanowiska: p.o. Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych.
01 sierpnia 2025 11:14 (
Danuta Petka) - Dodanie stanowiska: p.o. Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych.
01 sierpnia 2025 11:14 (
Danuta Petka) - Usunięcie stanowiska: Naczelnik Wydziału.
03 stycznia 2024 13:36 (
Dorota Prokopowicz) - Aktualizacja danych stanowiska: Naczelnik Wydziału.
01 września 2014 13:36 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
18 kwietnia 2008 08:56 (
Administrator) - Zmiana danych jednostki.