Wydział Spraw Społecznych

W szczególności do zadań Wydziału należy:

1. W zakresie polityki mieszkaniowej:
1) prowadzenie spraw związanych z realizacją wyroków sądowych orzekających eksmisję do lokali zamiennych, pomieszczeń tymczasowych oraz w ramach najmu socjalnego,
2) przyjmowanie wniosków i obsługa spraw związanych z wypłatą odszkodowań za niedostarczenie lokali w ramach najmu socjalnego oraz pomieszczeń tymczasowych,
3) sporządzanie i przyjmowanie zestawień, informacji związanych z gospodarką mieszkaniową,
4) współpraca z Tczewskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w zakresie spraw związanych z realizacją polityki mieszkaniowej,
5) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkań.

2. Podejmowanie działań i realizowanie zadań wynikających z ustawy o repatriacji.

3. W zakresie ochrony zdrowia:
1) współdziałanie z placówkami służby zdrowia, z instytucjami i organizacjami prowadzącymi działalność związaną z ochroną zdrowia ludności, w tym w zakresie zachowania bezpieczeństwa sanitarnego Miasta,
2) tworzenie programów zdrowotnych oraz innych programów w zakresie lokalnej polityki zdrowotnej Miasta.

4. W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi oraz narkomanii: realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,
w tym:
1) obsługa administracyjno – biurowa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
2) realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,
3) współpraca i wspieranie stowarzyszeń i instytucji działających na rzecz profilaktyki, zapobiegania i zwalczania uzależnień,
4) kontrola nad zgodnym z umową wykorzystaniem dotacji przyznanych na realizację zadań własnych Miasta przez organizacje pozarządowe.

5. W zakresie sprawowania nadzoru nad imprezami: przyjmowanie wniosków i obsługa spraw związanych z wydawaniem decyzji zezwalających na przeprowadzenie imprez masowych.

6. W zakresie przyznawania dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych:
1) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i dodatku energetycznego oraz wydawanie decyzji w tym zakresie,
2) sporządzanie wykazów naliczonych dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych w celu wykonywania przelewów bankowych lub dokonania wypłat z kasy.

7. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
1) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i realizacją programu współpracy pomiędzy Miastem, a organizacjami pozarządowymi w zakresie odpowiadającym działaniom Miasta,
2) prowadzenie spraw związanych z obsługą Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
3) prowadzenie ewidencji organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta oraz strony internetowej www.organizacje.tczew.pl, dedykowanej organizacjom pozarządowym,
4) prowadzenie spraw związanych z trybem udzielania dotacji na realizację zadań własnych Miasta,
5) kontrola nad zgodnym z umową wykorzystaniem środków i rozliczanie dotacji przyznanych na realizację zadań własnych Miasta przez organizacje pozarządowe,
6) organizacja spotkań organizacji z przedstawicielami Urzędu.

8. W zakresie przyznawania Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny i Tczewskiej Karty Rodziny Wielodzietnej:
1) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Karty Dużej Rodziny zgodnie z ustawą o Karcie Dużej Rodziny,
2) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Tczewskiej Karty Rodziny Wielodzietnej zgodnie obowiązująca uchwałą Rady.

9. W zakresie pozostałych spraw społecznych i współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Środowiskowym Domem Samopomocy:
1) przekazywanie sprawozdań, programów oraz projektów uchwał na sesję Rady oraz zarządzeń Prezydenta,
2) współpraca w zakresie spraw związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na realizacji zadań w obszarze pomocy społecznej,
3) współpraca w zakresie realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych
w Mieście oraz sporządzania Oceny Zasobów Pomocy Społecznej,
4) realizacja zadań zleconych i programów z zakresu polityki społecznej.

Stanowiska

Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych

Dokumenty

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Ochrona zdrowia

Ochrona zdrowia

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Tczewska Rada Działalności Pożytku Publicznego

Tczewska Rada Działalności Pożytku Publicznego

Tczewska Rada Działalności Pożytku Publicznego

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Programy, projekty

Programy, projekty

Programy, projekty

Programy, projekty

Dokumenty związane z działalnością Rady Miejskiej

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 31.03.2025 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Spraw Społecznych
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Iwona Bylicka - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 kwietnia 2008 08:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 38027
04 września 2025 11:27 (Dorota Prokopowicz) - Dodanie stanowiska: Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych.
04 września 2025 11:27 (Dorota Prokopowicz) - Usunięcie stanowiska: p.o. Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych.
01 sierpnia 2025 11:14 (Danuta Petka) - Dodanie stanowiska: p.o. Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych.