Wymagane dokumenty:
1) Podanie o odroczenie terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej.
2) Dokumenty potwierdzające sytuację materialną podatnika np. zaświadczenie o dochodach podatnika oraz osób wspólnie z nim zamieszkujących /deklaracja PIT/ i inne.
3) Dokumenty potwierdzające sytuację finansową firmy np. bilans, rachunek zysków i strat, deklaracje CIT.
4)Informacje o pomocy otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku – wymagane tylko od przedsiębiorców.
5) Wypełniony druk oświadczenia o aktualnej sytuacji finansowej (uzyskiwanych dochodach) oraz stanie majątkowym w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi w zapłacie zobowiązań podatkowych.
6) Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – wymagane tylko od przedsiębiorców.
Miejsce załatwienia sprawy/ adres korespondencyjny :
Urząd Miejski w Tczewie
Wydział Budżetu i Podatków
budynek przy ul. 30-go Stycznia 1, 83 – 110 Tczew
poniedziałek, wtorek, środa – w godz. 7 30 – 15 30
czwartek – w godz. 7 30 – 16 30
piątek – w godz. 7 30 – 14 30
Komórka odpowiedzialna: Wydział Budżetu i Podatków
– podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny od osób fizycznych :
PARTER: pokój nr 13 (tel. 58/77-59-328), nr 14 (tel.58/77-59-334, 58/77-59-402) i nr 15
(tel.58/ 77-59-374, 58/77-59-398)
- podatek od środków transportowych :
PARTER : pokój nr 1 tel. 58/77-59-324, 58/77-59-386
- podatek od nieruchomości i podatek rolny od osób prawnych i od osób fizycznych :
PARTER : pokój nr 15 tel. 58/77-59-398
Opłaty : Bez opłaty skarbowej.
Termin załatwienia sprawy:
Rozpatrzenie i wydanie decyzji następuje w terminie do 1 miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w sprawach wymagających dodatkowego postępowania do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Sposób załatwienia sprawy: Decyzja Skarbnika miasta wydana w ramach uznania administracyjnego.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
2.Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2005r. w sprawie właściwości organów podatkowych.
3.Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
4.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
5.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
6.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Druki:
Oświadczenie o aktualnej sytuacji finansowej (uzyskiwanych dochodach) oraz stanie majątkowym w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi w zapłacie zobowiązań podatkowych jest dostępne w Wydziale Budżetu i Podatków – pokoje nr 13, 14 i 15 oraz na stronie internetowej www.bip.tczew.pl w części dotyczącej Wydziału Budżetu i Podatków.
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowi załącznik do rozporządzenia RM z dnia 29.03.2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest dostępny w Wydziale Budżetu i Podatków – pokoje nr 13, 14 i 15 oraz na stronie internetowej www.bip.tczew.pl w części dotyczącej Wydziału Budżetu i Podatków.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie