W szczególności do zadań Biura należy:
1. W zakresie nadzoru właścicielskiego nad Spółkami komunalnymi:
1) prowadzenie ewidencji Spółek oraz gromadzenie dokumentacji organizacyjnej tych
podmiotów, w szczególności kopii regulaminów organów Spółek, umów Spółek, aktów założycielskich i statutów Spółek,
2) monitorowanie sytuacji finansowej Spółek oraz wykonania przez Spółki planów
działalności, rachunku zysków i strat, bilansu i rachunków przepływów pieniężnych oraz sporządzanie na ich postawie okresowych informacji,
3) przygotowywanie, koordynowanie i nadzór nad dopłatą do taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz innych dopłat na rzecz Spółki realizującej te zadania,
4) współpraca i nadzór nad właściwą Spółką w zakresie przygotowywania, koordynowania i realizacji porozumień międzygminnych dotyczących gospodarki odpadami,
5) współpraca przy przygotowywaniu projektów uchwał, opinii i informacji, a także materiałów i analiz dla Prezydenta na Zgromadzenia Wspólników,
6) współpraca przy prowadzeniu spraw związanych z obsługą posiedzeń Zgromadzenia Wspólników,
7) nadzór nad realizacją ustawy o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi oraz ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności przez osoby pełniące funkcje publiczne,
8) realizacja zadań związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych prezesów Spółek Miasta,
9) współdziałanie z organami administracji rządowej, organami jednostek samorządu
terytorialnego, Jednostkami oraz innymi podmiotami w sprawach
wchodzących w zakres działania Biura,
10) przygotowanie dokumentacji związanych z przystępowaniem Miasta do Spółek, tworzenia przez Miasto nowych Spółek, łączenia, podziału lub przekształcenia Spółek z udziałem Miasta,
11) współpraca z Wydziałami oraz Spółkami w przygotowywaniu i prowadzeniu spraw związanych z wnoszeniem aportów do Spółek oraz obciążaniem nieruchomości Miasta hipotekami,
12) czuwanie nad aktualnością informacji dotyczących działalności Spółek zamieszczanych na stronach internetowych Urzędu, w tym w Biuletynie Informacji Publicznej,
13) prowadzenie kontroli w zakresie zarządzania i gospodarowania mieniem komunalnym
przekazanym przez Miasto do Spółek (w szczególności umów administrowania i użytkowania),
14) analiza efektywności gospodarowania powierzonym majątkiem przez Jednostki, w tym: analiza dochodów z mienia, analiza stopnia wykorzystania mienia oraz analiza stanu nieruchomości,
15) sporządzanie na potrzeby Prezydenta opinii o rocznych sprawozdaniach finansowych miejskich instytucji kultury,
16) koordynacja kontroli Jednostek i instytucji kultury oraz innych podmiotów realizujących zadania własne Miasta, dokonywanych przez Wydziały w ramach nadzoru merytorycznego wynikającego z zapisów niniejszego regulaminu.
2. W zakresie koordynacji i nadzoru nad działalnością Zakładu Usług Komunalnych:
1) nadzorowanie zadań Miasta przekazanych do realizacji przez Zakład Usług Komunalnych,
2) ocena efektywności wykorzystania środków z budżetu Miasta na realizację zadań prowadzonych przez Zakład Usług Komunalnych,
3) przygotowywanie dla Prezydenta danych i informacji niezbędnych do podjęcia decyzji dotyczących wniosków kierowanych przez Zakład Usług Komunalnych oraz przekazywanie ich do wnioskodawcy.
3. W zakresie związanym z uczestnictwem Miasta w fundacjach, stowarzyszeniach i innych podmiotach prawnych:
1) prowadzenia spraw związanych z przystąpieniem Miasta do stowarzyszeń i spółdzielni oraz występowaniem Miasta z tych podmiotów,
2) nadzór nad stowarzyszeniami i fundacjami z udziałem Miasta w zakresie opiniowania rocznych sprawozdań finansowych tych stowarzyszeń i fundacji,
3) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń, związków, fundacji, których członkiem jest Miasto, terminowe opłacanie składek członkowskich oraz sporządzanie propozycji do budżetu w tym zakresie.
4. W zakresie windykacji należności: umarzanie, rozkładanie na raty, odraczanie terminów płatności wierzytelności Miasta do których nie stosuje się przepisów Ordynacja podatkowa.
Data wytworzenia dokumentu:
31.03.2025 r.
Dokument wytworzony przez:
Biuro Nadzoru Właścicielskiego
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Sebastian Lorenc - Kierownik Biura Nadzoru Właścicielskiego
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
03 stycznia 2024 09:05
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Dorota Prokopowicz
Ilość wyświetleń:
1691