Interpelacje i zapytania

Zapytanie radnego Tomasza Tobiańskiego złożone na sesji Rady Miejskiej w dniu 28 listopada 2024 r

Treść zapytania:

  1. Czy, kiedy i w jakim zakresie został wykonany audyt sieci telekomunikacyjnej oraz centrali w Urzędzie Miejskim?
  2. W jaki sposób został oszacowany koszt nowej centrali oraz sieci telekomunikacyjnej?
  3. Ile obecnie w Urzędzie Miejskim wśród osób zarządzających, naczelników jest telefonów komórkowych i czy numery są dostępne dla mieszkańców?
  4. Czy i ile w 2024 roku było skarg na problemy i utrudnienia związane z brakiem możliwości kontaktu mieszkańców z Urzędnikami?

Zastępca Prezydenta Miasta Tczewa Andrzej Gockowski przekazał odpowiedzi na pytania:

ad. 1 Audyt sieci telekomunikacyjnej oraz centrali został przeprowadzony przez pracowników BCA 
w ramach działań wewnętrznych we wrześniu i październiku 2024 roku. Analiza obejmowała:

  • przegląd i ocenę stanu obecnego sprzętu oraz usług telekomunikacyjnych,
  •  porównanie obecnych rozwiązań z ofertami rynkowymi,
  •  analizę całkowitego kosztu posiadania (TCO) obecnych i potencjalnych rozwiązań,
  • ocenę dostępności części zastępczych do centrali zainstalowanej w 2015 roku, obecnie używanej przez Urząd Miejski. Obecny serwis poinformował nas o braku kart rozszerzeń, co uniemożliwiło od kilku miesięcy dodawanie nowych numerów systemowych wewnętrznych oraz uruchamianie telefonów dla nowych pracowników.

ad. 2 Koszt został oszacowany na podstawie zapytań ofertowych wysłanych we wrześniu 2024 roku. Wysłano zapytania do dwóch dostawców sprzętu telekomunikacyjnego oraz dwóch dostawców usług telekomunikacyjnych.

  • Dostawcy sprzętu: zapytania dotyczyły kosztu zakupu nowoczesnej centrali, jej instalacji oraz wsparcia serwisowego w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym. Uwzględniono również opcje skalowalności systemu i dostępności części zamiennych.
  •  Dostawcy usług telekomunikacyjnych: zapytania obejmowały koszty integracji nowej centrali z istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną oraz opłaty za dostęp do publicznej sieci telefonicznej (PSTN) w różnych modelach rozliczeniowych (np. pakiety minut, płatność za wykorzystanie).

Ostateczna analiza porównawcza uwzględniała funkcjonalności oferowanych rozwiązań, ich elastyczność oraz potencjalne koszty długoterminowe wynikające z utrzymania i eksploatacji.

ad. 3 W Urzędzie Miejskim w Tczewie użytkowanych przez osoby zarządzające oraz naczelników/kierowników biur jest 21 numerów. Numery tych telefonów nie są zamieszczone na stronach internetowych Urzędu.

ad. 4 Jednocześnie nadmieniam, że w 2024 r. nie wpłynęły do Urzędu Miejskiego w Tczewie żadne skargi związane z brakiem czy utrudnieniem możliwości kontaktu z urzędnikami.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 03.12.2024
Dokument wytworzony przez: Biuro Rady Miejskiej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Joanna Odya - Sekretarz Miasta
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 grudnia 2024 13:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Natalia Piotrowska
Ilość wyświetleń: 84
20 grudnia 2024 08:56 (Joanna Kuriata) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 grudnia 2024 08:52 (Joanna Kuriata) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 grudnia 2024 08:48 (Joanna Kuriata) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)