Treść interpelacji:
W ramach materiałów na dzisiejszą XIX sesję Rady Miejskiej, radni otrzymali do punktu 9 porządku obrad, Raport o stanie realizacji zadań oświatowych. W związku z brakiem wyczerpania odpowiedzi na pytania zadane podczas sesji, ale też w związku z podkreśleniem, że temat oświaty ma zasadniczy charakter dla funkcjonowania gminy, bowiem wydatki na oświatę stanowią ponad 1/3 wydatków budżetu, a dodatkowo zatrważająca jest konieczność rokrocznego zwiększania kwoty wydatków z budżetu i wizji rosnącego trendu tych kosztów, w pełni uzasadniona jest troska o najlepszą efektywność placówek oświatowych i w związku z czym, zwracam się pisemnie, w formie interpelacji, o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
| Placówka |
Plan (w tym kadra kierownicza) |
Wykonanie (w tym kadra kierownica) |
| SP1 | 21 380,00 | 21 316,27 |
| SSP2 z OI | 53 425,00 | 37 154,44 |
| SP4 | 37 555,00 | 22 731,00 |
| SP5 | 23 372,00 | 23 371,89 |
| SP7 | 20 237,00 | 18 080,00 |
| SP8 | 16 545,00 | 16 525,71 |
| SP10 z OI | 51 306,00 | 51 096,15 |
| SP11 | 37 293,00 | 27 622,10 |
| SP12 | 51 960,00 | 51 934,66 |
| Przedszkole nr 8 | 13 748,00 | 13 287,15 |
3. Czy weryfikowana jest kwestia dużego zróznicowania w liczbie zatrudnionych pracowników administracji i obsługi przez poszczególne placówki oświatowe
?
Stan zatrudnienia pracowników administracji o obsługi w roku szkolnym 2024/2025 według danych w aneksach nr 1 do arkuszy organizacji roku szklongo 2024/2025
| Rok szkolny 2024/2025 | ||
| Placówka | Zatrudnienie administracji o obsługi | |
| Liczba osób | Etaty łącznie | |
| SP1 | 17 | 14,75 |
| SSP2 z OI | 24 | 22,50 |
| SP4 | 23 | 21,25 |
| SP5 | 16 | 13,25 |
| SP7 | 6 | 5 |
| SP8 | 10 | 8 |
| SP10 z OI | 19 | 17,25 |
| SP11 | 17 | 16,50 |
| SP12 | 25 | 24,25 |
| Przedszkole nr 8 | 19 | 18,50 |
| Razem: | 176 | 161,25 |
1) Jakie działania są już poczynione a jakie planowane w związku z niższymi niż średnie wynikami Egzaminów 8-klasisty, porównując wyniki średnie 8-klasistów Gminy Miejskiej Tczew ze średnimi województwa, średnią krajową i średnią z miast o podobnej liczbie mieszkańców?
Procentowe zestawienie wyników egzaminów ósmoklasisty 2025 r.
| Przedmiot | Kraj | Województwo pomorskie | Gmina Miejska Tczew |
| jeżyk polski | 64 | 62 | 55 |
| matematyka | 50 | 49 | 45 |
| język angielski | 70 | 69 | 68 |
| język niemiecki | 61 | 67 | - |
Treść odpowiedzi: " Zastępca Prezydenta Miasta Tczewa Joanna Grabowska informuje:
Do najważniejszych z nich należą:
4) Działania podejmowane w związku z niższymi niż średnie wynikami egzaminów ósmoklasistów, w porównaniu wyników osiągniętych w Gminie Miejskiej Tczew z wynikami osiągniętymi w województwie czy kraju. We wszystkich szkołach prowadzonych przez Gminę Miejską Tczew dyrektorzy dokładają wszelkich starań, aby uczniowie przystępujący do egzaminu ósmoklasisty osiągnęli jak najlepsze wyniki. Organizują dodatkowe zajęcia z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Są to zajęcia nieobowiązkowe i należy podkreślić, że frekwencja jest zadowalająca. Na wyniki egzaminu ósmoklasisty wpływa szereg czynników, nie tylko liczba godzin przeznaczonych na dane przedmioty. Wśród najważniejszych elementów należy wymienić:
1. indywidualne predyspozycje i możliwości uczniów;
2. zaangażowanie rodziców i wsparcie domowe;
3. jakość pracy dydaktycznej nauczycieli i stosowane metody nauczania;
4. obecność zajęć wyrównawczych i wsparcie psychologiczno-pedagogicznego;
5. poziom motywacji uczniów oraz ich regularna obecność na zajęciach;
6. warunki środowiskowe i społeczne, w jakich uczniowie się wychowują.
Pragnę nadmienić, że w części naszych szkół wyniki z egzaminów, zwłaszcza z matematyki i z języka angielskiego są wyższe niż w kraju i województwie (matematyka: SP4 52, SP11 52, SP12 53; język angielski: SP4 72, Sp11 73, SP12 72). Biorąc pod uwagę powyższe, działania poprawiające efektywność nauczania muszą być wieloaspektowe i systemowe.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie