Petycje - Prezydent Miasta

Sprawozdanie z petycji. Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2021 roku.

Sprawozdanie z petycji.

Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2021 roku

 

 

Prawo do składania petycji ma swoje umocowanie prawne w art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Zasady składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (tekst jednolity  Dz. U. z 2018 r. poz. 870).

 

Zgodnie z wymogiem określonym w art. 14 cytowanej ustawy o petycjach informuje, że w okresie  od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. do Prezydenta Miasta Tczewa wpłynęło szesnaście  petycji:

 

1. Petycja w sprawie wprowadzenia zmian w istniejącym stanie oznakowania drogi.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący petycję , iż zaproponowane zmiany w istniejącym oznakowaniu w obszarze Transportowego Węzła Integracyjnego zostały wprowadzone.

 

 

2. Petycja w sprawie wprowadzenia zmian na stronie internetowej „wrotatczewa.pl”.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż w zakresie zmiany w zakładce „Jak segregujemy odpady komunalne” na „Odpady budowlane i rozbiórkowe” petycja została uwzględniona. Natomiast w zakresie zaniechania używania terminologii „śmieci”,  poinformowano podmiot wnoszący, iż przy budowaniu treści informacyjnych stron internetowych zasadą jest stosowanie jak najbardziej zrozumiałych treści dla użytkownika, a szczególnie tych, które są krótkie. Jeżeli zatem hiperłącze prowadzi do strony „śmieci”, słowo to może zostać użyte w treści hiperłącza, co ma miejsce.

 

 

3. Petycja w sprawie zainicjowania i kontynuowania wprowadzenia zmiany w zakresie sposobu informowania o przekazaniu skargi według właściwości.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż Urząd stosuje dwie formy przekazywania skargi według właściwości. W obu przypadkach wnioskodawca jest skutecznie poinformowany do jakiego organu została ostatecznie przekazana wniesiona skarga. W związku z powyższym Organ nie widzi potrzeby wprowadzania dodatkowych, sztywnych zasad.

 

 

4. Petycja w sprawie zainicjowania i kontynuowania wprowadzenia zmiany w zakresie sposobu usprawnienia porozumiewania się, poprzez ujednolicenie konwencji (normy postępowania) pisania daty w pismach wychodzących z Urzędu Miejskiego w Tczewie.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona negatywnie. Spowodowane jest to tym, iż nie wprowadzono żadnym dokumentem ogólnie obowiązującej normy w zakresie jednolitego formatu daty w pismach urzędowych, a stosowane dotychczas formy cyfrowa i cyfrowo – słowna nie są błędem i są zrozumiałe dla adresata.

 

 

 

5. Petycja w sprawie utwardzenia ( wykonania nowej) nawierzchni ulic ks. Młyńskiego i Klima.

 

Z uwagi na braki formalne, petycję pozostawiono bez odpowiedzi, o czym zawiadomiono stronę wnoszącą.

 

 

6. Petycja w sprawie zainicjowania i kontynuowania wprowadzenia zmian w istniejącym stanie informowania mieszkańców poprzez stronę internetową „wrotatczewa.pl” stosującą dublowanie istniejących nazw (łącznie z ich zawartością)w tzw. zakładkach.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycje poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona w sposób negatywny. Dublowanie linków jest prawidłowym i normalnym postępowaniem w przypadku budowy i prowadzenia każdego średniej wielkości serwisu internetowego i ułatwia odnalezienie właściwej informacji przez użytkownika w różnych częściach serwisu.

 

7.  Petycja w sprawie zainicjowania i kontynuowania wprowadzenia zmiany w istniejącym stanie informowania mieszkańców, poprzez wysyłanie pisma do mieszkańca, podpisanego przez Prezydenta Miasta Tczewa, zawierającego czytelne odbicie pieczątek.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycje poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została załatwiona pozytywnie.

 

8. Petycja w sprawie zainicjowania i kontynuowania wprowadzenia zmiany w istniejącym stanie prawa miejscowego.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycje poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (j.t. Dz. U. z 2018 poz. 870) została przekazana do rozpatrzenia według właściwości do Rady Miejskiej w Tczewie.

 

9. Petycja w sprawie utwardzenia ( wykonania nowej) nawierzchni ulic księdza Młyńskiego i Klima.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona negatywnie. Po zweryfikowaniu możliwości wprowadzenia dodatkowego zadania inwestycyjnego, z uwagi na brak środków finansowych, Zakład Usług Komunalnych – Miejski Zarząd Dróg jako jednostka sprawująca nadzór nad drogami gminnymi, nie jest w stanie zrealizować wskazanego w petycji żądania.

 

10. Petycja w sprawie pokazywania wizerunku radnych podczas zabierania przez nich głosu na sesji Rady Miejskiej.

 

 W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona negatywnie. Od lat, w trakcie każdej  sesji Rady Miejskiej w Tczewie przed zabraniem głosu przez jakiegokolwiek radnego czy inną osobę, Przewodniczący Rady Miejskiej wskazuje ją poprzez wyczytanie jej imienia i nazwiska, czasami i przynależności partyjnej. Nadto, przez cały okres transmisji obrad poprzez sieć,  Internet dodatkowo wskazuje w „pętli” wizerunek każdego radnego ( zdjęcie) oraz jego imię i nazwisko. Analizując transmisję z innych miast, nie zauważono, by również  tam podczas całej transmisji pokazywano dane, o które wnioskuję wnoszący petycję.

 

11. Petycja w sprawie podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w imię dobra wspólnego w zakresie informowania mieszkańców poprzez stronę internetową „wrotatczewa.pl”, Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Tczewie o treści protokołów z posiedzeń Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, czynionego w terminie zbieżnym z publikacją w BIP Uchwał Rady Miejskiej w Tczewie, publikowanych  na bieżąco.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona negatywnie. Statut Miasta Tczewa, tak jak i ustawa o samorządzie gminnym, nie określają terminu przekazywania protokołów Komisji Skarg, Wniosków i Petycji do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej. Są one wprowadzane przez pracownika Urzędu Miejskiego w Tczewie na stronę Biuletynu niezwłocznie, tj. w terminie krótszym niż 7 dni, po ich zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji. Mieszkaniec ma jednak możliwość wcześniejszego dostępu do tych informacji, np. poprzez udział w posiedzeniu komisji lub poprzez udostępnienie  mu treści protokołu na wniosek.

 

12. Petycja w sprawie ulepszenia organizacji w zakresie wychodzącej korespondencji z Urzędu Miejskiego w Tczewie na rzecz zastosowania układu graficznego tekstu pisma posiadającego szerszy lewy margines od stosowanego obecnie.

 

 

W odpowiedz na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona negatywnie. Pracownicy Urzędu, przygotowując pisma do podpisu przez Prezydenta Miasta, stosują standardowe ustawienia w edytorze tekstów, w którym szerokość lewego marginesu wynosi 2,5 cm. Różnica w szerokości lewego marginesu, o którym wnoszący petycję wspomina w treści petycji, powstaje w toku przetwarzania dokumentu         ( wydruk, skan, itd.).

 

13. Petycja w sprawie wyeliminowania potencjalnego zagrożenia przypadkowego uderzenia w szklaną taflę wiaty przystankowej przystanku autobusowego, zlokalizowanego przy          ul. Sobieskiego w Tczewie.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona pozytywnie. Szyby boczne wiaty zostały oznakowane poprzez ich oklejenie szprosami.

 

14. Petycja w sprawie zainicjowania i kontynuowania wprowadzenia zmiany w istniejącym stanie oznakowania drogi – skrzyżowanie ul. Franciszka Żwirki i Alei Kociewskiej.

 

W odpowiedzi na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona pozytywnie. Poziome oznakowanie drogowe wg wzoru P-16 „NAPIS STOP”, zostało dostosowane do obowiązujących przepisów poprzez sfrezowanie niewłaściwego oznakowania.

 

 

15. Petycja w sprawie remontu drogi na ul. Ks. St. J. Pasierba w Tczewie.

 

W odpowiedz na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona negatywnie. Ze względu na brak środków finansowych, Zakład Usług Komunalnych – Miejski Zarząd Dróg jako jednostka realizująca drogowe zadania inwestycyjne, nie jest w stanie zrealizować wskazanego w petycji remontu. Nie był on bowiem przewidziany w ściśle określony harmonogramie działań inwestycyjnych ujętych     w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta Tczewa na kolejne lata.

16.  Petycja w sprawie budowy drogi o nawierzchni asfaltowej w raz z infrastrukturą.

  

W odpowiedz na przedmiotową petycję, poinformowano podmiot wnoszący, iż petycja została rozpatrzona negatywnie. Zakład Usług Komunalnych – Miejski Zarząd Dróg jako jednostka realizująca drogowe zadania inwestycyjne, nie jest w stanie zrealizować wskazanego w petycji remontu. Nie był on bowiem przewidziany w ściśle określony harmonogramie działań inwestycyjnych ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta Tczewa na kolejne lata.

 

 

Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu i sposobu rozpatrzenia każdej petycji znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Tczewie w zakładce petycje.   

 

 

 

 

 

 

Prezydent Miasta

 

Mirosław Pobłocki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sporządziła: Joanna Cholc

Zaakceptowała: Katarzyna Schwarz – Blomberg  Naczelnik  Wydziału Organizacyjnego i Kadr  

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 22.06.2022
Dokument wytworzony przez: Wydział Organizacyjny i Kadr
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Damian Piskorski - Sekretarz Miasta
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 czerwca 2022 10:31
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Cholc
Ilość wyświetleń: 249
22 czerwca 2022 10:31 (Joanna Cholc) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)