Interpelacje i zapytania - archiwum

Interpelacja złożona przez radnego Łukasza Brządkowskiego na sesji w dniu 23 grudnia 2021 r.

1. W związku ze zgłoszeniami mieszkańców Radny zwrócił się z interpelacją dotyczącą wyłączenia z funkcjonowania śmietników podziemnych przy ul. Kopernika i ul. Wąskiej, prosząc o informacje:               

- jaki jest łączny okres wyłączenia śmietników podziemnych z użytkowania od początku oddania ich do użytku,

- jakie były dotychczasowe koszty ich napraw i prób przywrócenia do użytku,

- kiedy oba śmietniki podziemne zostaną przywrócone do użytkowania.


 

2.Z-ca Prezydenta Miasta Adam Burczyk poinformował, że:

 

* Z otrzymanej informacji od firmy odbierającej odpady pojemniki podziemne przy ul. Wojska Polskiego są sprawne i użytkowane przez mieszkańców. Korzystają z nich cztery wspólnoty, które podpisały umowę dzierżawy terenu.

 

* Pojemniki przy ul. Wąskiej z uwagi na fakt, że żadna z okolicznych wspólnot zarządców i administratorów nie podpisała umowy dzierżawy terenu – (mimo symbolicznych kosztów dzierżawy i wcześniejszych deklaracji zainteresowani wskazali inne miejsca gromadzenia odpadów) zostały udostępnione wszystkim okolicznym mieszkańcom.

 

* W trakcie użytkowania pojemników dochodziło do ich dewastacji, uszkodzenia wsypów, platform, zamków, opaski, kiosku wrzutowego, zasypywania wsypów odpadami budowlanymi, gruzem czy pozostałościami z remontów. Nie przestrzegano zasad segregacji odpadów komunalnych. Pozostawiano odpady komunalne obok wsypów, które rozwiewane przez wiatr zanieczyszczały sąsiednie działki. Z uwagi na powyższe pojemniki przy ul. Wąskiej zostały czasowo wyłączone z użytkowania. Z chwilą zgłoszenia chęci korzystania z pojemników podziemnych przez właścicieli wspólnot bądź zarządców budynków i podpisaniu umowy dzierżawy terenu pojemniki zostaną przywrócone do eksploatacji.

 

* Dotychczasowe koszty napraw to ok. 72000 zł brutto.

 

* Zwrócono się do firmy Clean-Bud z prośbą o podanie łącznego okresu wyłączenia pojemników podziemnych z eksploatacji. Odpowiadając firma poinformowała, że nie ma danych dotyczących łącznego okresu wyłączenia, zapewniła jednak, że ich czasowe wyłączenie nie powoduje przerw w odbiorze odpadów.


 

Wytworzyła: Joanna Kuriata

Zaakceptowała: Katarzyna Mejna – Sekretarz Miasta

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 30.12.2021r.
Dokument wytworzony przez: Biuro Rady Miejskiej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Katarzyna Mejna - Sekretarz Miasta
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 grudnia 2021 10:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Prokopowicz
Ilość wyświetleń: 233
14 stycznia 2022 13:33 (Dorota Prokopowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
30 grudnia 2021 10:32 (Dorota Prokopowicz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)