Interpelacje i zapytania - archiwum

Interpelacja międzysesyjna złożona przez radnego Macieja Skiberowskiego w dniu 15 kwietnia 2023 r.

1. Radny Maciej Skiberowski zwrócił się z interpelacją  do Prezydenta Miasta Tczewa o treści: 

„ Na podstawie art 24 ust. 4,5,6 i 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2020r. Poz 713 z póżn. zm) składam interpelacje w sprawie : dostępności abonamentu wyszczególnionego w Rozdziale 4 &13 ust 3 Regulaminu Funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania na terenie Gminy Miejskiej Tczew , który jest załącznikiem nr 2 do uchwały XLII/470/2022 z dnia 31 marca 2022r dla wszystkich mieszkańców zamieszkujących w rejonach SPP. Interpelacja ma istotny wpływ na to aby przestać dzielić mieszkańców na lepszych i gorszych i jeśli wprowadzamy jakieś udogodnienia dla mieszkańców to dla wszystkich mieszkańców Tczewa a nie wybranych jednostek czy ulic.

Proszę o udzielenie informacji :

1. Jakie kryteria wzięto pod uwagę przy ustaleniu abonamentu miesięcznego za postój pojazdu w SPP ?

2. Dlaczego dzieli się mieszkańców - na zamieszkujących w rejonie 10 ulic Tczewa ( wyszczególnionych w Rozdziale 4 &13 ust. 3 ), którym przysługuje abonament w SPP a mieszkańcami którym abonament taki nie przysługuje a także zamieszkują w rejonie SPP?

3. Dlaczego rozmawia się tylko o abonamencie na Starym Mieście i dzieli się mieszkańców Starego Miasta zamieszkujących w rejonie SPP a mieszkańcami innych dzielnic Tczewa zamieszkujących w rejonie SPP ?

Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi ustnej w czasie sesji oraz odpowiedź pisemną.” 

2. Zakład Usług Komunalnych – Miejski Zarząd Dróg poinformował, że:

  1. Podstawowym i zasadniczym celem wprowadzenia Stref Płatnego Parkowania na terenie miasta Tczewa było zwiększenie dostępności wolnych miejsc postojowych w centralnej części miasta oraz obszarach, w których dostępność tych miejsc jest ograniczona, a towarzysząca temu infrastruktura nie jest w stanie sprostać ciągłemu zapotrzebowaniu na coraz to większy ruch pojazdów samochodowych. Zapotrzebowanie to wynika w głównej mierze z dużej liczby punktów handlowych, usługowych czy innych miejsc użyteczności publicznej absorbujących ruch samochodów. Wprowadzenie opłat za postój zwiększa rotację miejsc, tym samym skłania kierowców do krótszego postoju, a część z nich całkowicie zniechęca do wjeżdżania na teren strefy. Wprowadzenie Stref Płatnego Parkowania poprzedzone było podjęciem szeregu działań zarówno formalno – prawnych, związanych bezpośrednio z przygotowaniem i wprowadzeniem w życie regulacji prawnych umożliwiających wprowadzenie stref płatnego parkowania, a także działań technicznych polegających m.in. na zdefiniowaniu optymalnych warunków spójnego i prawidłowego funkcjonowania stref w tym zapewnienia wystarczającej ilości miejsc przeznaczonych do postoju pojazdów, użytkowników, wprowadzenia alternatywnych rozwiązań dla mieszkańców obszarów szczególnie narażonych na negatywne oddziaływanie (abonament miesięczny), a kończąc na wyposażeniu w urządzenia infrastruktury służącej wnoszeniu opłat za parkowanie (parkometry) czy też drogowego oznakowania pionowego.
  2. Ze względu na zwartą zabudowę mieszkaniową obszaru Starego Miasta (ulica Plac Hallera oraz ulice do niej przyległe i sąsiadujące), a także brak możliwości zastosowania innego alternatywnego dla mieszkańców tego rejonu miasta – rozwiązania problemu związanego w głównej mierze z brakiem możliwości zapewnienia dostępności do wolnej przestrzeni parkingowej oraz rozwiązania takiego, które jednocześnie pozwoliłoby uniknąć sytuacji, w której mieszkańcy tego rejonu zmuszeni byliby do poszukiwania miejsc postojowych poza obszarem docelowego ich miejsca zamieszkania. Podjęta została wobec tego decyzja o wprowadzeniu w tym rejonie miasta miesięcznego abonamentu dla mieszkańców. Charakterystyka zwartej zabudowy tego obszaru nie daje mieszkańcom możliwości pozostawienia swoich pojazdów w innym miejscu, gdyż wiązałoby się to ze znacznymi utrudnieniami  w poszukiwaniu wolnej przestrzeni parkingowej znajdującej się w znacznej odległości od miejsca docelowego zamieszkania, stąd też obszar Starego Miasta jest jedynym obszarem, na którym wprowadzony jest miesięczny abonament.
  3. Wprowadzenie miesięcznego abonamentu zostało ograniczone tylko do obszaru Starego Miasta ze względu na występujące tam niekorzystne uwarunkowania i specyfikę terenu. Zwarta zabudowa pierzejowa złożona z szeregu elewacji frontowych budynków, w której kamienice czy inne obiekty stykają się ze ścianami, zajmując całą szerokość frontu działki budowlanej, nie daje mieszkańcom tego obszaru miasta możliwości parkowania swoich pojazdów wewnątrz dziedzińców i podwórek. W sąsiedztwie nie znajdują się również żadne inne miejsca, w których możliwe byłoby bezpłatne zaparkowanie pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego, jak ma to miejsce w przypadku innych obszarów miasta, na których obowiązuje płatne parkowanie, a na których można z powodzeniem znaleźć inne alternatywne miejsca postoju bez utraty komfortu.”

 

 

Wytworzyła: Joanna Kuriata Biuro Rady Miejskiej w Tczewie

Zaakceptował: Damian Piskorski Sekretarz Miasta Tczewa

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 18.04.2023 r.
Dokument wytworzony przez: Biuro Rady Miejskiej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Damian Piskorski - Sekretarz Miasta
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 kwietnia 2023 09:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Prokopowicz
Ilość wyświetleń: 171
05 maja 2023 13:27 (Dorota Prokopowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
18 kwietnia 2023 09:46 (Dorota Prokopowicz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)