1. Radny Maciej Skiberowski zwrócił się z interpelacją do Prezydenta Miasta Tczewa o treści: „Na podstawie art 24 ust. 4,5,6 i 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020r. Poz 713 z póżn. zm) składam interpelacje w sprawie :
Informacji o umowie przeciwzakłóceniowej dotyczącej Komunikacji Miejskiej w Tczewie podpisanej z firmą Gryf.
W związku z wypowiedzią dla TV Tetka w owym materiale: https://youtu.be/0aVSaYp4KX4i braku odpowiedzi na koszty związane z obsługą komunikacji miejskiej w przetargu zakłóceniowym zwracam się z prośbą aby udzielić informacji:
1) Co to znaczy zakupiono młodsze autobusy; czy średnia przebiegu tych młodszych autobusów wynosi 650.000km ?
2) Czy tabor który został zakupiony do Tczewa przez firmę Gryf to 10 Mercedesów Conecto z 2010 r., wystawione w przetargu za cenę wywoławczą 50tyś zł sztuka przez Miasto Starachowice, który zakończył się 31 maja i nikt ich nie kupił w związku z czym przetarg unieważniono ?
3) Czy nie lepiej i taniej było naprawić aktualne posiadane autobusy z klimatyzacją całopojazdową które przewoźnik posiada np. tabor 7073 , 7078 niż kupować stary tabor ze Starachowic ?
4) Czy umowa na rok czasu jasno zakłada 26 autobusów i nie ma od tego odstępstw tak jak to teraz robił przewoźnik wprowadzając rozkłady letnie z powodu braku ludzi itp )?
5) Jaki skutek będzie miało zmniejszenie ilość autobusów do przetargu z dnia 12/05/2023 gdzie wskazano 33 autobusy (w tym 4 rezerwowe) do 26 autobusów w umowie zakłóceniowej ?
6) Ile wozokilometrów będzie realizowane teraz po umowie przeciwzakłóceniowej przez firmę Gryf skoro w przetargu z dnia 12/05/2023 było przewidziane 1.550.000wzkm rocznie?
7) Jaki koszt wozokilometra jest teraz aktualnie płacony firmie Gryf , a jaki po umowie przeciwzakłóceniowej od 1 września ?
8) Z czego zrezygnowano w umowie przeciwzakłóceniowej do pierwotnego przetargu z dnia 12/05/2023 ( klimatyzacja , wiek autobusów , ilość drzwi itp ) ?
9) Jaka jest kwota w skali rocznej jaką miasto zapłaci za komunikację miejską zgodnie z umową przeciwzakłóceniową z firmą Gryf ?
10) Co to znaczy CYTUJE z materiału filmowego ,że „umowa też zakłada o 10% mniej lub więcej tych kilometrów które mogą być wykonane „?
11) Dlaczego i co jest powodem ,że przystanek na ul. Mostowej zostanie przeniesiony o około 30m ?
Interpelacja ma istotny wpływ na praworządność i dostosowanie do wymogów prawnych i konstytucjonalnych.
Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi ustnej w czasie sesji oraz odpowiedź pisemną.”
2. „W związku z interpelacją złożoną w okresie międzysesyjnym w dniu 03.08.2023 r. w sprawie umowy przeciwzakłóceniowej dotyczącej komunikacji miejskiej w Tczewie przekazuję wyjaśnienia udzielone przez Zakład Usług Komunalnych w Tczewie:
Pytanie 1.
Co to znaczy zakupiono młodsze autobusy; czy średnia przebiegu tych młodszych autobusów wynosi 650.000 km?
Odpowiedź:
Autobusy klasy MAXI oraz MEGA, spełniające normę emisji spalin Euro5.
Pytanie 2.
Czy tabor który został zakupiony do Tczewa przez firmę Gryf to 10 Mercedesów Conecto z 2010 r., wystawione w przetargu na cenę wywoławczą 50 tyś. zł sztuka przez Miasto Starachowice, który zakończył się 31 maja i nikt ich nie kupił w związku z czym przetarg unieważniono?
Odpowiedź:
Organizator transportu publicznego na terenie Miasta Tczewa nie jest stroną w postępowaniu przetargowym na zakup autobusów Mercedes-Benz Conecto.
Pytanie 3.
Czy nie lepiej i taniej było naprawić aktualnie posiadane autobusy z klimatyzacją całopojazdową które przewoźnik posiada np. tabor 7073, 7078 niż kupować stary tabor ze Starachowic?
Odpowiedź:
Organizator transportu publicznego na terenie Miasta Tczewa nie posiada własnego taboru autobusowego do realizacji świadczenia usług dla potrzeb Komunikacji Miejskiej w Tczewie.
Pytanie 4.
Czy umowa na rok czasu jasno zakłada 26 autobusów i nie ma od tego odstępstw tak jak to teraz robił przewoźnik wprowadzając rozkłady letnie z powodu braku ludzi itp.?
Odpowiedź:
Umowa na świadczenie usług dla potrzeb Komunikacji Miejskiej w Tczewie określa 26 autobusów
w ruchu.
Pytanie 5.
Jaki skutek będzie miało zmniejszenie ilość autobusów do przetargu z dnia 12/05/2023 gdzie wskazano 33 autobusy (w tym 4 rezerwowe) do 26 autobusów w umowie zakłóceniowej?
Odpowiedź:
Zmniejszenie ilości autobusów w umowie zakłóceniowej znacząco wpłynie na zmniejszenie wartości zamówienia.
Pytanie 6.
Ile wozokilometrów będzie realizowane teraz po umowie przeciwzakłóceniowej przez firmę Gryf skoro w przetargu z dnia 12/05/2023 było przewidziane 1.550.000 wzkm rocznie?
Odpowiedź:
Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych umową wynosi 1.450.000. Organizator zastrzegł sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby wozokilometrów nie więcej niż o 10% w stosunku do przewidywanej liczby wozokilometrów wskazanej w pierwszym zdaniu.
Pytanie 7.
Jaki koszt wozokilometra jest teraz aktualnie płacony firmie Gryf, a jaki po umowie przeciwzakłóceniowej od 1 września?
Odpowiedź:
Umowa o świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie obecnie realizowany z Operatorem (do 31 VIII 2023r.) w rozumieniu ustawy o Publicznym Transporcie Zbiorowym jest tak zwanym kontraktem netto, w którym finansowanie usług komunikacji miejskiej realizowane jest dwóch źródeł. Pierwsze z nich stanowią przychody ze sprzedaży biletów i drugie – rekompensata z budżetu miasta. Wobec powyższego to operator zobowiązany jest między innymi do dystrybucji biletów oraz otrzymuje dopłatę ze strony organizatora przewozów do świadczonych usług. Obecnie dopłata celowa z budżetu miasta wynosi: 8,16 zł brutto. Na łączny przychód Operatora mają również wpływy ze sprzedaży biletów, które w łącznej kalkulacji na zrealizowany 1 wzkm dają uśrednioną wartość 13,50 zł brutto.
W umowie obowiązującej od 1.09.2023r. stawka za 1 wzkm będzie wynosiła odpowiednio:
a) 11,00 zł netto + VAT – dla autobusów klasy MAXI,
b) 13,50 zł netto + VAT dla autobusów klasy MEGA.
Pytanie 8.
Z czego zrezygnowano w umowie przeciwzakłóceniowej do pierwotnego przetargu z dnia 12/05/2023 (klimatyzacja, wiek autobusów, ilość drzwi itp.)?
Odpowiedź:
Zmniejszono ilość autobusów w ruchu, tym samym przyczyniając się do obniżenia pracy eksploatacyjnej do 1.450.000 wzkm.
Pytanie 9.
Jaka jest kwota w skali rocznej jaką miasto zapłaci za komunikację miejską zgodnie z umową przeciwzakłóceniową z firmą Gryf?
Odpowiedź:
Ostateczna kwota będzie iloczynem zrealizowanych wozokilometrów oraz dopłatą celową Organizatora z podziałem na kasy pojazdu typu MAXI i MEGA.
Pytanie 10.
Co to znaczy CYTUJE z materiału filmowego, że „umowa też zakłada o 10% mniej lub więcej tych kilometrów które mogą być wykonane”?
Odpowiedź:
We wszystkich zawieranych umowach dot. transportu publicznego stosuje się zapisy zmniejszające lub zwiększające wykonanie pracy eksploatacyjnej m. in. ze względu na wprowadzanie rozkładów tymczasowych na wypadek objazdów autobusów podczas remontów, inwestycji drogowych etc.
Pytanie 11.
Dlaczego i co jest powodem, że przystanek na ul. Mostowej zostanie przeniesiony o około 30m?
Odpowiedź:
Zmiana lokalizacji przystanku w ciągu ul. Mostowej jest efektem reorganizacji komunikacji miejskiej oraz zmian w układach drogowych.”
Wytworzyła: Joanna Kuriata Biuro Rady Miejskiej w Tczewie
Zaakceptował: Damian Piskorski - Sekretarz Miasta
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Tczewie