W szczególności do zadań Wydziału należy:
1. W zakresie gospodarki komunalnej:
1) współpraca w zakresie realizacji zadań remontowych i inwestycyjnych wynikających
z zawartych umów komunalnych Jednostek i Spółek Miasta,
2) współpraca z Biurem Planowania Przestrzennego w zakresie ustalenia potrzeb obsługi odprowadzania wód opadowych i roztopowych nowych obszarów inwestycyjnych,
3) nadzorowanie i opiniowanie zadań remontowych oraz modernizacyjnych urządzeń odprowadzania wód opadowych i roztopowych oraz odwodnienia terenów,
4) planowanie inwestycji oświetlenia miejsc publicznych, w tym: ulic, placów i dróg na terenie Miasta,
5) analiza parametrów elektrycznych sieci oświetlenia, kontrola i nadzór realizacji umów w zakresie konserwacji i utrzymania oświetlenia na terenie Miasta oraz zasilania infrastruktury miejskiej,
6) współpraca z podmiotami realizującymi zadania własne Miasta związane z infrastrukturą lokalną,
7) opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji zadań inwestycyjnych w zakresie gospodarki komunalnej,
8) współpraca z innymi Wydziałami, Jednostkami i służbami miejskimi, zwłaszcza w przypadkach klęsk żywiołowych i awarii technicznych.
2. W zakresie porządku, stanu miejskich terenów zieleni i ochrony przyrody:
1) realizacja działań na rzecz estetyzacji i porządku w Mieście,
2) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody:
a) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów niebędących własnością Miasta,
b) rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew i krzewów zlokalizowanych na terenie Miasta,
c) udzielanie zgody właścicielskiej w związku z usunięciem drzew i krzewów,
d) wymierzanie i naliczanie kar za usuwanie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz za niszczenie zieleni lub w innych przypadkach, określonych w ustawie o ochronie przyrody,
e) opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji technicznej w zakresie ochrony przyrody,
3) prowadzenie spraw związanych z ochroną drzewostanu,
4) uzgadnianie warunków i nadzorowanie realizacji planów utrzymania, modernizacji
i rozbudowy miejskich terenów zielonych, parków, zieleńców.
3. W zakresie ochrony środowiska: przygotowanie i prowadzenie Akcji Sprzątanie Świata
4. W zakresie odpadów komunalnych: realizowanie zadań wynikających z ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
5. W zakresie ochrony zwierząt: podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt, we współdziałaniu z odpowiednimi instytucjami i organizacjami.
6. W zakresie inwestycji i remontów obiektów komunalnych, z wyłączeniem inwestycji drogowych:
1) przygotowywanie wieloletnich projektów programów finansowo inwestycyjnych
oraz planów potrzeb inwestycyjnych Miasta,
2) planowanie, przygotowywanie i realizacja zadań planowych, w tym inwestycji miejskich i remontów infrastruktury technicznej objętych budżetem Miasta, na podstawie Wieloletniej Prognozy Finansowej,
3) współdziałanie z Wydziałem Rozwoju Miasta, w zakresie pozyskiwania środków z funduszy Unii Europejskiej na realizację zadań inwestycyjnych,
4) przygotowywanie materiałów na potrzeby wszczęcia procedury wyboru wykonawcy zadania inwestycyjnego,
5) udział w pracach komisji przetargowych,
6) udział w odbiorach częściowych i końcowych realizowanych inwestycji
oraz w przekazywaniu zakończonych inwestycji użytkownikom czy zarządcom,
7) organizowanie przeglądów technicznych w okresie gwarancji i rękojmi za wady,
za wyjątkiem inwestycji przekazanych użytkownikom czy zarządcom,
8) monitorowanie zużycia energii oraz osiąganych efektów ekologicznych w budynkach komunalnych poddanych termomodernizacji, przygotowywanie raportów dla instytucji dofinansowujących,
9) przygotowywanie dla potrzeb Prezydenta okresowych sprawozdań i informacji z realizacji inwestycji i zadań remontowych,
10) udział w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w odniesieniu do inwestycji planowanych do realizacji na terenie Miasta w zakresie sieci deszczowej i oświetlenia.
7. W zakresie pozostałych spraw:
1) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i opieką nad miejscami pamięci,
2) prowadzenie ksiąg środków trwałych oraz ewidencji środków trwałych,
3) realizacja zadań inwestycyjnych w ramach Budżetu Obywatelskiego,
4) udział w przeglądach stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych oraz urządzeń hydrotechnicznych”.
Data wytworzenia dokumentu:
01.11.2025 r.
Dokument wytworzony przez:
Wydział Spraw Komunalnych i Inwestycji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Adam Modrzyński - Naczelnik Wydziału Spraw Komunalnych i Inwestycji
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
18 kwietnia 2008 08:56
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Administrator
Ilość wyświetleń:
46059
12 czerwca 2014 13:16 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
18 kwietnia 2008 08:56 (
Administrator) - Zmiana danych jednostki.