Wydział Gospodarki Nieruchomościami

W szczególności do zadań Wydziału należy:

1) zatwierdzanie podziałów geodezyjnych nieruchomości,
2) scalanie i podział nieruchomości,
3) prowadzenie postępowań dotyczących rozgraniczania nieruchomości,
4) przygotowywanie uchwał dotyczących nadawania nazw ulicom i placom oraz prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i placów,
5) prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów oraz ustalanie numerów porządkowych nieruchomości,
6) prowadzenie baz danych w zakresie gospodarowania nieruchomościami w systemie informatycznym,
7) przejmowanie nieruchomości do zasobu Miasta,
8) przygotowywanie wniosków i dokumentów niezbędnych do aktualizacji zapisów
w księgach wieczystych,
9) sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem, dzierżawę, użyczenie nieruchomości w drodze przetargowej i bezprzetargowej,
10) ustanawianie i wygaszanie trwałego zarządu,
11) ustanawianie służebności, w tym służebności przesyłu oraz hipotek na nieruchomościach Miasta,
12) wydawania zgód na prawo do dysponowania gruntem gminnym na cele budowlane,
13) wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości przysługującego Miastu,
14) prowadzenie postępowań o naliczenie dodatkowej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego oraz postępowań mających na celu rozwiązanie umowy użytkowania wieczystego w przypadku wykorzystywania nieruchomości niezgodnie z umową,
15) aktualizacja wysokości opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości,
16) inwentaryzacja i prowadzenie ewidencji nieruchomości w systemie informatycznym oraz ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości,
17) przygotowywanie informacji koniecznych do podjęcia działań marketingowych zmierzających do najkorzystniejszego obrotu nieruchomościami komunalnymi,
18) regulacja stanów prawnych nieruchomości,
19) sporządzanie dokumentacji niezbędnej do komunalizacji i dekomunalizacji nieruchomości,
20) prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących ustalenia opłat adiacenckich i naliczania opłaty planistycznej,
21) prowadzenie postępowań dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
22) dostarczanie do Wydziału Budżetu i Podatków danych niezbędnych do sporządzania deklaracji dotyczących podatku od nieruchomości stanowiących własność Miasta,
23) sporządzanie i dostarczanie do Wydziału Budżetu Urzędu przypisów i odpisów należności oraz informacji do naliczenia podatku od towarów i usług oraz wystawienia faktur,
24) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem spisów powszechnych,
25) prowadzenie promocji terenów inwestycyjnych i nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż, najem lub dzierżawę.

Stanowiska

Naczelnik Wydziału

Dokumenty

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Stan majątkowy

Nieruchomości

Nieruchomości

Dokumenty związane z działalnością Rady Miejskiej

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 31.03.2025 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Michalak - Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 kwietnia 2008 08:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 37691
01 kwietnia 2025 12:34 (Dorota Prokopowicz) - Zmiana danych jednostki.
02 stycznia 2025 08:32 (Dorota Prokopowicz) - Zmiana danych jednostki.
01 lipca 2024 12:26 (Dorota Prokopowicz) - Zmiana danych jednostki.