W szczególności do zadań Wydziału należy:
1) zatwierdzanie podziałów geodezyjnych nieruchomości,
2) scalanie i podział nieruchomości,
3) prowadzenie postępowań dotyczących rozgraniczania nieruchomości,
4) przygotowywanie uchwał dotyczących nadawania nazw ulicom i placom oraz prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i placów,
5) prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów oraz ustalanie numerów porządkowych nieruchomości,
6) prowadzenie baz danych w zakresie gospodarowania nieruchomościami w systemie informatycznym,
7) przejmowanie nieruchomości do zasobu Miasta,
8) przygotowywanie wniosków i dokumentów niezbędnych do aktualizacji zapisów
w księgach wieczystych,
9) sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem, dzierżawę, użyczenie nieruchomości w drodze przetargowej i bezprzetargowej,
10) ustanawianie i wygaszanie trwałego zarządu,
11) ustanawianie służebności, w tym służebności przesyłu oraz hipotek na nieruchomościach Miasta,
12) wydawania zgód na prawo do dysponowania gruntem gminnym na cele budowlane,
13) wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości przysługującego Miastu,
14) prowadzenie postępowań o naliczenie dodatkowej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego oraz postępowań mających na celu rozwiązanie umowy użytkowania wieczystego w przypadku wykorzystywania nieruchomości niezgodnie z umową,
15) aktualizacja wysokości opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości,
16) inwentaryzacja i prowadzenie ewidencji nieruchomości w systemie informatycznym oraz ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości,
17) przygotowywanie informacji koniecznych do podjęcia działań marketingowych zmierzających do najkorzystniejszego obrotu nieruchomościami komunalnymi,
18) regulacja stanów prawnych nieruchomości,
19) sporządzanie dokumentacji niezbędnej do komunalizacji i dekomunalizacji nieruchomości,
20) prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących ustalenia opłat adiacenckich i naliczania opłaty planistycznej,
21) prowadzenie postępowań dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
22) dostarczanie do Wydziału Budżetu i Podatków danych niezbędnych do sporządzania deklaracji dotyczących podatku od nieruchomości stanowiących własność Miasta,
23) sporządzanie i dostarczanie do Wydziału Budżetu Urzędu przypisów i odpisów należności oraz informacji do naliczenia podatku od towarów i usług oraz wystawienia faktur,
24) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem spisów powszechnych,
25) prowadzenie promocji terenów inwestycyjnych i nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż, najem lub dzierżawę.
Data wytworzenia dokumentu:
31.03.2025 r.
Dokument wytworzony przez:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Anna Michalak - Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
18 kwietnia 2008 08:54
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Administrator
Ilość wyświetleń:
37691
03 stycznia 2024 13:35 (
Dorota Prokopowicz) - Aktualizacja danych stanowiska: Naczelnik Wydziału.
13 marca 2023 14:43 (
Dorota Prokopowicz) - Dodanie stanowiska: Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym .
12 czerwca 2014 13:15 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
27 stycznia 2014 09:24 (
Agnieszka Przyłucka) - Aktualizacja danych stanowiska: Naczelnik Wydziału .
14 grudnia 2012 08:21 (
Agnieszka Przyłucka) - Dodanie stanowiska: Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym .
20 lipca 2011 11:26 (
Danuta Petka) - Zmiana danych jednostki.
18 kwietnia 2008 08:54 (
Administrator) - Zmiana danych jednostki.